Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

25% told - hvorfor?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

køb er ikke momsfri i england!

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo når det er B2B, er der ingen moms på.

Men jeg har bogført det forkert.

Det er et lille beløb til et værktøj til opladning.

Jeg har bogført det som straksafskrivning, men det skal vel på en EU-konto.

Dinero har standard en EU-konto til varekøb eller ydelser, men varekøb ryger vel ikke i samme gruppe udgifter som straksudgifterne?

Og nu ved jeg heller ikke hvad jeg gør med den her moms, som pludselig er blevet beregnet og som ikke hænger sammen med den engelske faktura.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at opsummere:

- Papiret viser, at der er beregnet 25% importmoms til statistisk brug - jeg bliver ikke opkrævet noget.

Jeg har nu behov for input på følgende:

- Hvor i Dinero bogfører jeg fakturaen, som er fra en engelsk forretning til mig som dansk forretning - og dermed uden moms?
Varen er et værktøj, jeg kommer til at bruge flere gange, men i Dineros standardplan er der kun EU-konti til de variable omkostninger, hvor det her vel mere er end straksafskrivning eller under Administration (pt. har jeg bogført den som varekøb EU under variable omkostninger).

- Skal jeg gøre noget med den her separate 25% momsblanket i Dinero? Hele fidusen var jo at købe i England - og jeg har samtidig en regning, hvor der står, at varen sendes fra England, så derfor kom det ret meget bag på mig, da der pludselig lå en pakke fra Hong Kong i postkassen.
Jeg har ikke 'importeret' varer før.

Håber nogen kan hjælpe. Det er sikkert logisk, men for mig er det bare ikke så logisk :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Pakken blev oplyst sendt fra England, så det har vi lige en tvist omkring.

Det er lidt problematisk, for så aner du ikke om varen overholder EU sikkerhedskrav til el materiel. Det er dig som importør der er ansvarlig for at produktet er sikkert og lovligt.  

I øvrigt er det værd at bemærke at den anvendte varekode 99909995 00 er helt forkert!

Der er ikke beregnet told af varen, da værdien ikke kommer over tærskelværdien på 1150 DKK.  

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kenneth:
Pakken blev oplyst sendt fra England, så det har vi lige en tvist omkring.

Det er lidt problematisk, for så aner du ikke om varen overholder EU sikkerhedskrav til el materiel. Det er dig som importør der er ansvarlig for at produktet er sikkert og lovligt.  

Ja - men det er svært at vide, når jeg først opdager det, når pakken ligger i postkassen og jeg ikke anede, at jeg importerede det fra et ikke-EU-land.
Det er som nævnt et værktøj, jeg selv skal bruge og ikke en vare, jeg skal videresælge, så den del er ikke så væsentlig for mig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Ja - men det er svært at vide, når jeg først opdager det, når pakken ligger i postkassen og jeg ikke anede, at jeg importerede det fra et ikke-EU-land.

Det har du helt et i.

Personligt oplever jeg meget ofte at der er brugt forkerte varekoder af speditøren når jeg importere.  Det er dig som importør og ikke speditøren der har ansvaret for at den rigtige varekode bliver brugt. Det er normalt ikke noget problem at få lavet en rettelse af varekoden.

Mht. værktøj har du ret at det ikke er så væsentlig for dig.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kenneth:
Ja - men det er svært at vide, når jeg først opdager det, når pakken ligger i postkassen og jeg ikke anede, at jeg importerede det fra et ikke-EU-land.

Det har du helt et i.

Personligt oplever jeg meget ofte at der er brugt forkerte varekoder af speditøren når jeg importere.  Det er dig som importør og ikke speditøren der har ansvaret for at den rigtige varekode bliver brugt. Det er normalt ikke noget problem at få lavet en rettelse af varekoden.

Mht. værktøj har du ret at det ikke er så væsentlig for dig.

Har du et bud på hvordan jeg posterer korrekt i Dinero jf. mit tidligere indlæg?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret leverandøren med det korrekt land han leverer fra - og så bogføres på konto for varekøb uden for EU og moms bogføres automatisk. Dog skal importmomsen så afstemmes med den der står på toldsedlen (den kan vise sig at være helt samme og så er alt godt) - det gøres bare en gang samlet ved hver moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så leverandøren står som HongKong - men jeg bogfører på varekøb EU (under variable omkostninger)?

Det med at afstemme importmoms med toldseddel forstår jeg ikke.

Jeg bogfører købet som nævnt øverst og betaling i bank.

Hvad skal jeg så helt konkret gøre med den moms i Dinero - hvilken konto og hvilken modkonto, hvis jeg bruger finansbilag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

varekøb UDEN for EU mod bank

Så regner dinero momsen korrekt. Den tager 25% af det beløb du bogfører som importmoms og samme under købsmoms - MEN det er ikke sikkert det stemmer med det som toldblankentten angiver, da den bruger toldkurs og du kan have en anden kurs i det du betaler i banken. Dermed skal du ind - inden du indberetter moms, og se Hvad siger konto for import moms, og hvad er min samlede importmoms når jeg lægger tolds tal sammen, og så bogfører du det som forandring i salgs og købsmoms med forskellen så du få importmomsen korrekt

Hvis den er for vanskelig at forstå så prøv dinero support - de kender "problemet" eller - evt en online bogholder der kan vise dig det konkret

Ved kontrol checker told/skat om importmoms stemmer med det de angiver. Ofte - som i dit fald vil det være småpenge, men de kræver det omposteret generelt ved kontrol. Du kan også bogføre på konto uden moms og så manuelt bogføre importmomsen på konto for importmoms og købsmoms direkte-  så er der ikke en afstemning siden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)