Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre fradrag til ægtefælle

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand er statsansat i Tyskland (politi) og betaler derfor fuld skat til Tyskland.
Vores bank mener at vi burde investere vores friværdi, og vi blev enige om, at muligvis købe et hus og udleje det.

Vi tænker at det er ham der skal stå for udleje og beskatning af indtægter. Men spørgsmålet er, om et evt. Underskud (fradrag højere end indkomst, kan overføres til ægtefælle?)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Få som det første  en second opinion. Det er ikke helt almindeligt man investerer i sin friværdi som udgangspunkt. Det kan være fint nok, men det er jo i høj grad, som al anden investering, en gambling, og ofte er den mest sikre pensionsinvestering man kan have, friværdien i en evt fast ejendom

Jeg ville som næste - efter at have hørt andre om den gode ide, gå til en revisor i fradragsspørgsmålet. Umiddelbart bør der ikke tabes noget, og med bopæl i DK har jeg svært ved helt at forstå, at dansk skat ikke er inden over, med dobbeltbeskatningsaftale naturligvis, men at han bor i DK og alene er skattepligtig i Tyskland lyder mærkeligt.

Du kan ikke blande personfradrag og rentefradrag sammen og ikke udnytte i anden rækkefølge.

"Investere i huset" skal du også have gennemgået, da det ikke nødvendigvis giver skattefradrag (nærmest sikkert ikke gør) at forbedre en udlejningsejendom.

Med andre ord, gå til en god revisor og få kørt hele tanken igennem 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Aug 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans indtægt bliver medregnet i dansk skat, en han får fuld lempelse fordi han er socialt sikret i Tyskland.

Ja, det var nok en god idé med en god revisor. Det er godt nok så kringlet, at vi overvejer at droppe det og fortsætte som før.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)