Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interesentskab I/S, udbetaling af løn som udenlandskdansker med fast bopæl i udlandet (Spanien)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg håber på jeres gode råd og vejldening, da jeg so far har søgt rundt på nettet uden at finde svar.

Jeg er i færd med at stifte et I/S med medstifter, som har fast bopæl i DK. Jeg er udenlandskdansker med fast bopæl i Spanien, dvs. er bosat i Spanien mere end 183 dage om året.

Mit spørgsmål er om andre har erfaring med hvordan jeg gør ift. skat når jeg skal have udbetalt løn? Jeg vil mene at jeg at er skattepligtig i Spanien eftersom jeg har fast bopæl her, men hvordan gør jeg sådan helt lavpraktisk, da jeg i såfald ikke kan bruge Bluegarden/Multidata?

Tips, råd og henvisninger til revisor med erfaring i dette område modtages med kyshånd!

På forhånd mange tak.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som interessent i et I/S får man ikke løn, men del i et overskud. Hvor det skal beskattes ved jeg ikke.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark har ikke en dobbeltbeskatningsoverenskomst med Spanien, så i princippet skal du betale skat til begge lande.

Men Spanien har en skattelov som gør at, du kan slippe for at betale den spanske indkomstskat, når den allerede er beskattet i Danmark.

Jeg vil anbefale dig at finde en revisor i Spanien, da det er i Spanien du kan slippe billigere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:
Danmark har ikke en dobbeltbeskatningsoverenskomst med Spanien, så i princippet skal du betale skat til begge lande.

Det kræver at der opstår en skattepligt til Danmark. Et I/S er skattemæssigt et transparent selskab, så om der i det hele taget bliver tale om dansk skattepligt(begrænset) beror så blandt andet på om trådstarter overhovedet laver arbejde i Danmark.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)