Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg være opmærksom ved køb af igangværende virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er relativ ny i webshopsverdenen, så ville gerne lige have afklaret nogle spørgsmål inden jeg køber en igangværende webshop.
- Jeg er en smule bange for at jeg ligepludselig står med en stor gæld som skal betales af.

Hvad skal jeg bede om, når jeg køber den igangværende webshop?

Kan der være skjulte gæld på den igangværende webshop, som kan poppe op efter overtagelsen.

Tak på forhånd ;-)
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sef:
Jeg er relativ ny i webshopsverdenen, så ville gerne lige have afklaret nogle spørgsmål inden jeg køber en igangværende webshop.
- Jeg er en smule bange for at jeg ligepludselig står med en stor gæld som skal betales af.

Hvad skal jeg bede om, når jeg køber den igangværende webshop?

Kan der være skjulte gæld på den igangværende webshop, som kan poppe op efter overtagelsen.

Tak på forhånd ;-)

Bed dem sende fortrolige data, mod at du underskriver en hemmeligholdelseserklæring (god ide at bringe din villighed til at underskrive denne, op i din efterspørgsel som noget af det første). En meget vigtig ting at få afklaret, er hvorfor virksomheden er til salg. "Fokus på andre forretninger" er ikke forklaring nok. Ihvertfald ikke for mig.

Sørg for at mødes med sælger in person, for at se om i taler samme sprog. Der kan i diskutere i detaljer hvordan virksomhedens regnskab, kundesegment, aktiver , evt udestående, etc etc ser ud. Hvis I gør, og din mavefornemmelse og fornuft siger at det hele ser godt ud er det bare at finde ud af hvordan du vil overtage. Ville aldrig selv låne penge til sådan noget, da man så havner i kløerne på grådige kreditorer (Det ville betyde det modsatte af den frihed man som iværksætter stræber efter)

Giv den gas! 

Tilmeldt 30. Aug 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det fine svar ;))

Hvordan kan se om webshoppen har nogen form for gæld nogen steder?

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber du webshoppen inkl domæne uden CVR?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kræver indsigt i regnskaber - ikke bare officielle men i i selve bogholderiets regnskab for seneste 3 år + i år. Kan man ikke selv læse regnskaber ordentligt, så bør man betale en med lidt regnskabsmæssigt for at gå dem igennem

Køber du som CVR vil det CVR tage alt gæld - også en der pludseligt dukker op med. Er det et selskab IVS eller ApS, og det vil det værre hvis du køber hele det CVR, vil det hæfte for gælden,

Overtager du kun shoppen fra en me personlig virksomhed så skal alle aftaler med kunder, leverandører, banker, IT og alt fornyes, og her kan du sagtens forny uden at overtage nogen eksisterende forpligtelse, bare du gør det klart i aftalefornyelsen

er du usikker, så lad en jurist eller revisor løbe det igennem. Det koster noget, men det kan meget let være alle pengene værd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar allesammen
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
afkoeleteknik.dk
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)