Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har varenummer SEO værdi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har søgt højt og lavt man kan ikke finde nogen omtale emnet så håber der er lidt kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig :-)

Jeg har det problem at nogle af min produkter har mærket "peugeot" til at indgå i varenummeret. Dette har jeg altid set som en fordel da det alt andet lige måtte give lidt SEO værdi.

Jeg bøvler dog med at det samme produkt ec også passer på en citroen og at nogle at mine kunder bliver forvirret  når de købet en vare til en citroen, hvorfor varenummere så indeholder peugeot istedet og det kan jeg godt følge dem i.

Da det samme produkt ec også passer til fiat, ja så kan jeg ikke rigtige bare være at skrive alle navnene i varenummeret for at dække mig ind, da det så bliver uforholdsmæssigt langt.

Mit spørgsmål er så om navnet "peugeot" reelt har den fjerneste SEO mæssige værdig når det står som en del af min varenummer, eller om jeg lige så godt kunne ændre "peugeot" til "peu", som jo ikke ville forvirre min kunde på samme måde.

på forhånd tak

Martin

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at skrive PSA?

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt vel at oprette et varenummer til hvert mærke, så samme produkt har flere varenumre? Eller bliver det for bøvlet at administrere bagved i lager osv

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

om der står det ene aller det andet er ikke det det handler om :-)

Mere om det der står, giver seo værdi :-)

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varenummeret står som tekst på hjemmesiden, ja så giver det vel en form for værdi.

Giver det så meget at det kan opveje bøvlet med kunder der misforstår varen, oprettelse af flere varenumre på samme produkt osv. Nej, sikkert ikke.

Personligt ville jeg ikke have det i varenummeret. Uden jeg ved hvilket shopsystem du bruger, så kan man ofte tilføje tags eller små beskrivelser til produktet, hvor det var mere oplagt det fremstod. Her er der også større mulighed for at tilføre teksten nogle attributer, f.eks. open graph, rich snippets osv. så det fremstår endnu tydeligere hos Google :)

Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Google sagde tilbage i 2015 at der var over 200 af faktorer der spillet ind ift. til Google Search, og året efter at de laver én ændring/tilpasning til deres søge-algoritme hvér dag (selvom de puljer dem samme i batche). Særlig ud fra de seneste opdatering som Google Search team har lavet, specifikt med E-A-T og Your Life-Your Money (YLYM) webside, ved vi med vished at de opdater deres søge-algoritme rimelig ofte.

Med dette sagt, så kender alle (udover end Google) kun toppe af is-bjerget hvad angår hvilken faktorer der indgår som led af deres Search (Søgning). Som der netop bliver delt her, så er det en god ide at hvis teksten indgår som meta-data eller tekst på websiden, at navngive dem med en streng der kan læses af Google Search, Google Shop, Google Image og/el. Google Snippets.

Hvis der er rigtig mange produkt/vare-numre der skal mærkes kan du anvende et automatisk program til dette. Du kan også anvende primære og sekundære nøgler til at sikre at vare-ID på hjemmesiden afspejler sig i off-site systemer som lagerstyrings-systemer mv. Ja, der er mildest talt et hav af muligheder.... Kort sagt, det er best practice at gå den ekstra mil for at få en fordel overfor alle dine konkurrenter på internettet for at komme på Google søgeresultater side #1.


Smid en pm hvis du gerne vil have jeg siger noget mere målrettet det setup du har


MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)