Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsrettigheder på youtube video

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa - jeg har en kanal, hvor jeg laver youtubevideoer (Galleri EVIG) - det er "undervisning"... Nu har et firma der sælger nogle af de varer jeg viser valgt at bruge min video på deres hjemmeside til at promovere/vise produktet, uden at kontakte mig/spørge mig, eller give mig nogen kompensering for dette - hvad er mine rettigheder her??

PS har skrevet til dem, så de ved jeg ved det.. men ikke været barsk
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har de downloaded videoen eller linker/embedder de den? Hvis de gør det sidste, så er det ok ift. ophavsretten. Du kan evt. slå muligheden for at embedde din video fra på YouTube.

Mvh.
Tobias

 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt i tvivl (er ikke nogen haj på dette område), men video'en ses og afspilles på deres hjemmeside under produkterne - synes bare det er lidt frækt at gøre uden at spørge. Kan du give mig et tip på hvordan jeg slå muligheden fra (embedde) - jeg har rodet lidt med det, men synes ikke jeg kan finde det.

Tak for svar i øvrigt - mvh Eva
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak - men dette er HVORDAN man gør det, jeg har brug for at UN-DO det :-)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

læs grundigt. :-)

Se i bunden.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

EVIG:
Kan du give mig et tip på hvordan jeg slå muligheden fra (embedde)

I toppen af højre hjørne trykker du på dit profilbillede og vælger derefter YouTube Studio > Videos > Tryk på din video > Advanced > Scroll ned og slå "Allow embedding" fra.

Så skulle det gerne virke Smile

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er nødvendigvis ikke så sort / hvidt som de andre giver udtryk for.

Hvis din konkurrent ikke har krediteret dig og benytter det i markedsføringssammenhæng, er det en krænkelse i henhold til markedsføringsloven §3 og måske også en krænkelse i henhold til §3 stk. 2, alt efter hvordan din video er lavet.

---

citat fra Dansk Jounalistforbund:

Rettighedshaverne har, når de bruger YouTube, som udgangspunkt samtykket til, at andre brugerne kan embedde deres indhold med YouTubes embed-funktionalitet. Du bør dog være være opmærksom på, at de danske domstole endnu ikke har taget stilling til, om det gælder i alle tilfælde.

Du må dog under alle omstændigheder ikke embedde på en måde eller i en sammenhæng, som kan virke krænkende for ophavsmanden. For mange vil det være tilfældet, hvis materialet bliver brugt i reklamemæssig, politisk eller religiøs sammenhæng. Du skal også huske at kreditere ophavsmanden til videoen.

(https://journalistforbundet.dk/sociale-medier-og-ophavsret)

---

Ophavsretsloven:

§ 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.

Stk. 2. Værket må ikke ændres eller gøres tilgængeligt for almenheden på en måde eller i en sammenhæng, der er krænkende for ophavsmandens litterære eller kunstneriske anseelse eller egenart.

---

Du downloade en wordfil om emnet her:

https://journalistforbundet.dk/nyhed/ophavsret-pa-sociale-medier 

Din problemstilling med en embedded youtube video er forklaret i filen.

---

https://not-allowed.dk/ kan sikkert svare mere konkret i forhold til den video det drejer sig om.

Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak :-)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:

https://not-allowed.dk/ kan sikkert svare mere konkret i forhold til den video det drejer sig om.

Jeg kan da lige hurtigt svare i tråden her.

Du har helt ret, det er ikke en krænkelse af ophavsretten, hvis videoen er embedded, dog kan det være en overtrædelse af markedsføringsloven, hvis nogle bestemte betingelser er opfyldt, hvilket det lyder til. 

Men det kræver, at man kan se siden, før jeg kan give et præcist svar.

Trådstarter du skal være velkommen til at sende en mail på info@not-allowed.dk, så skal jeg gerne uden beregning give dig en vurdering af sagen :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)