Det er nødvendigvis ikke så sort / hvidt som de andre giver udtryk for.
Hvis din konkurrent ikke har krediteret dig og benytter det i markedsføringssammenhæng, er det en krænkelse i henhold til markedsføringsloven §3 og måske også en krænkelse i henhold til §3 stk. 2, alt efter hvordan din video er lavet.
---
citat fra Dansk Jounalistforbund:
Rettighedshaverne har, når de bruger YouTube, som udgangspunkt samtykket til, at andre brugerne kan embedde deres indhold med YouTubes embed-funktionalitet. Du bør dog være være opmærksom på, at de danske domstole endnu ikke har taget stilling til, om det gælder i alle tilfælde.
Du må dog under alle omstændigheder ikke embedde på en måde eller i en sammenhæng, som kan virke krænkende for ophavsmanden. For mange vil det være tilfældet, hvis materialet bliver brugt i reklamemæssig, politisk eller religiøs sammenhæng. Du skal også huske at kreditere ophavsmanden til videoen.
(https://journalistforbundet.dk/sociale-medier-og-ophavsret)
---
Ophavsretsloven:
§ 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.
Stk. 2. Værket må ikke ændres eller gøres tilgængeligt for almenheden på en måde eller i en sammenhæng, der er krænkende for ophavsmandens litterære eller kunstneriske anseelse eller egenart.
---
Du downloade en wordfil om emnet her:
https://journalistforbundet.dk/nyhed/ophavsret-pa-sociale-medier
Din problemstilling med en embedded youtube video er forklaret i filen.
---
https://not-allowed.dk/ kan sikkert svare mere konkret i forhold til den video det drejer sig om.