Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud som nystartet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle derude.
Vi har åbnet en bagelshop for snart 2 mdr siden. Vi syntes det går godt, og der kommer godt med kunder.
meeeen. hvornår begynder man at kunne mærke noget i sin egen lomme`? Vi syntes kun at pengene går til vareindkøb, faste udgifter, moms og skat. Når alt dette er betalt, er der intet tilbage føler vi.
Skal der gå lang tid før man kan mærke en indtægt? - vi prøver hele tiden at holde vores udgifter så langt nede som muligt, og samtidig have god kvalitet.

Mvh Bagel og Sandwich shop.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ingen svare på. Hvis I hver måned øger omsætning OG ser resultat øges også, så kan I næsten beregne hvornår I kan få dækket en reel løn til jer selv


Hvis I ikke ser stigning i omsætning, og ikke tjener penge - eller ser stigning i omsætning uden at tjene mere end inden, så har I jo for høje omkostninger eller for lave priser ganske enkelt

2 mdr er nok tidligt at vente overskud men I skal kunne se en tendens den ene eller anden vej snart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Man mærker ikke indtægter, men beregner dem.

I ved, hvad I har af udgifter hver måned som husleje, el, vand, afgifter, lønninger og alt muligt andet.

I bør/skal også vide, hvad I tjener på de enkelte bagels.

Så derfor er det ret enkelt at regne ud, om I er ved at tjene penge eller tabe penge. Hvis I ikke ved det overhovedet, så bør I få noget professionel hjælp NU!

Jeg driver selv en butik. Jeg ved at mine faste omkostninger som husleje, vand, el, marketing, bogholder, lønninger, edb, licenser, leasing og hvad ved jeg - løber op i 160.000 om måneden.

Til gengæld har jeg også styr på min omsætning og mit dækningsbidrag. Jeg tjener ca 250.000 om måneden og derfor er min profit netto kr 90.000 på nuværende tidspunkt.

Som erhvervsdrivende skal du/I ALTID HAVE STYR PÅ DISSE TAL! Hvis I ikke har det, så aner I ikke om I skal ansætte eller fyre, om I skal bruge flere eller færre penge på markedsføring og meget andet. Med andre ord, så kan I ikke beslutte noget som helst ud fra et oplyst grundlag, da I ikke aner hvad der foregår i egen butik.

Ærligt talt, så forstår jeg godt, hvorfor I ville have egen virksomhed, men jeg forstår ikke, hvorfor I ikke har sat jer ind i hvad det kræver.

Få noget hjælp nu! Det kan være revisor eller regnskabsmand. Jeg kan give jer adskillige navne på dygtige mennesker, som kan hjælpe jer, hvis I hører til på Sjælland. Det er ikke gratis, men I vil blive hjulpet til at kunne styre jeres forretning.

Good luck!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)