Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af skat, CVR nummer / virksomhed ...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Afregning af skat.

Jeg er pga min viden på et specielt område, blevet tilbudt at få en månedlig ydelse, for at vejlede vedrørende køb og salg af produkter indenfor dette - firmaet der betaler mig er i New York.

Betalingen er helt legitim og bliver overført fra firmaets konto, det månedlige beløb jeg vil modtage er i størrelsesorden $ 1-1.500,- pr måned.

Jeg har været almindelig ansat hele mit liv, og er totalt blank vedrørende hvordan jeg skal reagere mht til betaling af skat, som jeg naturligvis vil betale iflg gældende regler, tænker det er B skat.

Jeg tænker jeg skal have et CVR nummer, men skal jeg oprette en virksomhed ?
Der jo ingen egentlig omsætning, udelukkende mit honorar, og hvordan med banken, skal jeg oprette en firma konto ?

Og hvad med afregningen til Skat ?
Jeg har noteret mig at man på skat.dk, ved indtastning af CPR nummer samt beløb, kan afregne straks ved modtagelse af honorar, har jeg ret ?

Skal min rådgivning dokumenteres, eller accepteres det at jeg blot får mit honorar og betaler min skat.

Er der evt andet jeg skal være obs på ?

Tak & mvh, Sopri

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det du rådgiver om er momspligtigt så skal du så snart du ved du vil ramme 50-000 kr omsætning på 12 mdr have CVR med moms

Du får ikke moms på det fra USA; men skal blot angive beløbet i momsrubrik C bogført som ydelsessalg uden for EU

Den eneste måde du kan betale skatten løbende på ( og som du skal, er at sætte kryds i - har startet virksomhed i forskudsskema (og /eller i kommende årsopgørelse - og så skrive beløbet i forskud ind . mener det er rubrik 211 (årsopgørelse skat 111)  Når du skriver det i forskud trækkes skatten løbende ved, at dit fradrag fra anden indkomst sættes ned, og du har så betalt skatten af det du skriver i forskud og kan bruge det frit

Du bør dokumentere din rådgivning i form af en eller anden kontrakt/aftale - det vil række

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)