Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsplitning af forside til flere undersider ift SEO?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Vil skifte tema og design på min side. Den er meget langsom og ikke særlig pæn (google pagespeed insights siger: computer=70 og mobil=41).

MEN overvejer også at opdele min forside til mindre undersider, så min forside bliver mindre tung. Vil en hurtigere side end min optimere sandsynligheden for flere besøgende?

Der er en del tekst (over 4500 ord) og billeder (over 10 billeder, store og små) samt en enkelt video. 

Jeg ranker som nummer 1 på flere ord på denne side. Er der nogen der har erfaring eller kendskab til om det vil ødelægge min ranking og SEO, hvis jeg lavede fx 3 undersider udover forsiden, så min forside fik mindre tekst, færre billeder osv.? Siden vil nok blive hurtigere (pagespeed), men vil jeg miste besøgende, hvis indholdet blev delt på fx 4 sider i stedet for 1 side. I forvejen har jeg ca. 10 andre undersider omkring andre emner..

På forhånd tak for jeres feedback:-)

Vh 

Fra Hvalsø
Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 28
Fra  Vektropol Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Det er svært at komme med et konkret svar uden et link.

Hvis de søgeord som du ligger nummer 1 på, ikke har den store konkurrence, så bør det være muligt at opdele indholdet på flere undersider. Det vil med garanti også gøre det mere spiseligt for besøgende. 1 side med 4500 ord, er alligevel en del.

Men at komme med et fornuftigt svar, kræver at du deler linket her.

Visuel branding til virksomheder :: Vektropol :: Webdesign, logodesign, visuel identitet m.v.

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden hedder castorolie.dk

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 40
Fra  Egus Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders!

Forsiden er enormt uoverskuelig, fordi der er så meget tekst, og fordi det tager så lang tid at komme ned til bunden af siden. Én ting er at få meget trafik, noget andet er at få konverteringer (eller klik videre i dit tilfælde). Jeg ville helt klart opdele siden i flere undersider, og mener bestemt også det kan gøres på en måde, hvor du stadig vil rangere lige så godt. Det vil selvfølgelig også kun være positivt hvis du får din pagespeed op.

Der er en del plugins du kan få til WordPress som kan optimere siden, nogen også betalte som f.eks. WP Rocket. Jeg kan se du allerede har forsøgt dig med W3 Total cache, men kan anbefale at lege lidt rundt med de forskellige muligheder for at se hvad der virker bedst på siden, hvis den fortsat er for langsom efter din opdeling.

Adm. direktør hos Egus
Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil. Tak for din feedback. Hvis din optimisme viser sig at holde stik, så vil det være fantastisk. Fedt du ville tage dig tid til at hjælpe. Tak

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)