Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktansvars forsikring på brugte varer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg handler med brugte varer (dansk design) fra 1930-1980'erne.

Skal jeg have en produktansvarsforsikring? Jeg mener, det må være sundt fornuft, at et gammel møbel kan gå i stykker?

Har snakket med min forsikringsmand, han siger at jeg skal have det.. (tænker det er en salgstale)

Jeg er lidt på bar bund her.. Vil helst ikke blive ruineret, hvis det nu er rigtigt, at man skal have en produktansvarsforsikring, og uheldet er ude.. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed så hæfter personligt, så det kan blive til ret mange penge, hvis uheldet er ude.

På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke et lovkrav. Den vil dække de tilfælde hvor du som sælger kunne være opmærksom på en risiko ved et møbel, som kunne skade køber, benet bryder sammen når køber sætter sig og køber skader sig selv eller andet indbo mm. Det er næppe ofte og ja man ved at brugte ting kan gå i stykker, men der er ikke forskellige regler for brugte og nye ting. Du som sælger har et ansvar for, at de ikke kan skade folk utilsigtet "so to speak" uanset de er nye eller brugte

Ikke noget der sker tit - men som du selv skriver, potentielt dyrt og MÅSKE farligt i enkeltmands. Ikke en pligt, men din egen bedømmelse af risiko ved erhverv  - brugte møbler. Du kan nok gøre en del selv, ved at checke alle møbler for svagheder der kunne tænkes at skade køber

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)