Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp er meget forvirret

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle. Jeg er uddannet murer. Jeg går med tankerne om, at starte selvstændig. Dog kun facade arbejde Fugning puds og vandskuring.
Der er cirka kun 6 måneder hvor man kan arbejde da der skal være mindst 5 plus grader døgnet rundt.


Har læst, af jeg kan lave et Aps og udfører mit arbejde, men her er mit spørgsmål. Hvis jeg Fx ikke ønsker, at bo i Danmark fx, men flytte til Spanien og bo det lille halve år hvor jeg ikke kan lave arbejde. Hvad så med mit selskab?
Kan Jeg godt have dansk virksomhed, men halvdelen, af året være bosat i udlandet? Hvad hvis jeg er ude hele året i Fx Spanien, men jeg må være 180 dage om året i danmark og der arbejder. Hvordan med skat?
Kan jeg nøjes med kun, at betale mine 40-50 procent i skat, mens resten størstedelen, af mit overskud hive det ud, til mit fx firma i spanien?
Jeg er blevet tilbudt 4 boliger ved fuengirola som kræver en kærlig hånd. Hvilket jeg vil kunne bruge min vinter på og sætte i stand.
Jeg er ikke meget til Skattely i ved Malta Gibraltar osv, hvilket er derfor jeg spørger her. Leder efter en lovlig måde, at kunne have mit selskab på.

Håber, at i kan hjælpe.






Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Taco12:
Kan jeg nøjes med kun, at betale mine 40-50 procent i skat, mens resten størstedelen, af mit overskud hive det ud, til mit fx firma i spanien?
ja din skat af løn vil være knapt 40% op til topskat. Hvad du kan med evt udbytte til holding i Spanien ved jeg ikke, selskabet vil være skattepligtig i DK for selskabsskat 22% men hæver du løn, kan du jo nøjes med det. Det bør vel så være spansk holding først og så lade det stifte dansk ApS som skal have en repræsentant (kontorhotel om ikke andet) som myndigheder kan kontakte.

Taco12:
Kan Jeg godt have dansk virksomhed, men halvdelen, af året være bosat i udlandet? Hvad hvis jeg er ude hele året i Fx Spanien, men jeg må være 180 dage om året i danmark og der arbejder. Hvordan med skat?
du må godt bo i udlandet - hvis du udfører arbejdet for dansk selskab du ejer i Danmark vil du som minimum være skattepligtig af den del med alt jeg ved - uanset antal dage- du kan i øvrigt læse mere om hvor man er skattepligtig "her eller der"

https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/i-hvilket-land-er-jeg-skattepligtig.html 

Vent på andre måske mere vågne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)