Vi søger personer til et interview, der som en del af deres virksomhed (gerne egen virksomhed og også gerne nystartet) indenfor det seneste år har importeret varer fra et land udenfor EU. Vi er særligt interesserede i at høre, hvordan det er at skulle håndtere told i forbindelse med import af varer fra lande udenfor EU. Formål er at forstå forløbet, for at kunne understøtte og optimere processen omkring import og toldhåndtering for små virksomheder. Interviewet vil vare 1½ time og foregå hos Advice på Gl. Kongevej 3, København V. Som tak modtager du et gavekort på 400 kroner. Hvis du er interesseret i at deltage, må du meget gerne sende en privat besked eller efterlade et svar i tråden. Så vender jeg tilbage med flere oplysninger. Mvh. Emil, Advice AS |
emil.f:Formål er at forstå forløbet, for at kunne understøtte og optimere processen omkring import og toldhåndtering for små virksomheder.
Normalt er toldbehandlingen noget en speditør tager sig af for importøren, så hvad er det i forventer at kunne optimere på det område ? De helt store udfordringer ved import fra 3. lande er alle de regler der skal overhoved mht. CE mærkning, REACH direktiv ... osv. udover det er der hele problematikken omkring kvalitetskontrol af vare og svingel med certifikater.