Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af ejendomskøb via selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer at købe en ejendom via mit selskab (ApS) med henblik på senere udlejning.

Mit spørgsmål er nu, hvordan dette vil påvirke årsregnskabet for selskabet. Hvis man fx antager, at der ikke er andre aktiviteter eller aktiver i selskabet, og selskabet nu køber en ejendom for 1m DKK - vil ejendommens værdi da blive bogført som et overskud i selskabet?

Vh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Få fat i en revisor eller bogholder så du kan få det - og meget andet på plads. 

Hvis man køber en ejendom til 1 mio og har alle pengene selv, så byttes 1 mio bank ud med 1 mio værdi af ejendom. Har man ikke pengene, så udlignes lån af 1 mio med værdi af ejendom - men man kan ikke låne det hele (eller mere præcist generelt max 60% af vurdering)

Overskud bliver det ikke - helt som det ikke bliver udgift andet end evt skøde osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Da selskabet har pengene, ville det være det første scenarie, du nævner. 

Jeg tager som foreslået detaljerne med en bogholder.

Vh 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en masse aspekter ved ejendomsinvestering og udlejning. Måske du skulle tage et kig på https://bluelobster.dk/

Fra 3400 Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at kontakte mig for lidt hjælp med bogføringen af din investering i ejendom. Jeg har været beskæftiget 35 år med fast ejendom og administrere i dag lidt fast ejendom.

Peter Ingemann Bentsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)