Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms indkøb Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg laver sælger tøj, hvor jeg køber det direkte fra min leverandør i kina og de sender det til kunden. 

Jeg har skrevet at kunden selv står for told

Så mit spørgsmål er må man godt sige at kunden selv står for told? Hvordan indberetter man moms på det? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunde vil blive opkrævet både told og moms på varen samt evt. indfortoldningsgebyr hvis pakken bliver leveret af Post Nord.

Fra Herning
Tilmeldt 10. May 17
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Skal jeg så bare indbrette det som salgsmoms? Der ikke nogle måde at få fradrag for det så? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du har gang I bliver noget rod og vanskeligt at håndtere I den virkelige verden.

Sælger du til en dansk kunde på normaltvis vil du skulle opkræve moms, som du ikke får noget fradrag for.   Om du evt. kan sælge varen ex. works Kina til din danske kunde,  så vil du kunne slippe for momsen, men det vil så kræve at det er din faktura der medsendes pakken til kunden - hvilket vil være meget vanskeligt at håndtere.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ravn har lidt ret I, det kan blive noget værre rod. Men, hvis du sælger varen fra KIna, så kommer der automatisk MOms på, når den blive fortoldet I Danmark (du skal bare huske, at her skal din kunde være importør registreret) I dette tilfælde skal du ikke lægge moms på din salgsfaktura, den kommer jo fra fortoldningen.

Her er forhindringen at få den rigtige faktura lagt til grund for fortoldningen, og tilsikre at din leverandør ikke sender fakturaen mellem dig og ham til din kunde. Dette kan gøres med Paperless invoice og via de fleste firmaers return shpt policy. Husk at din fragtregning skal påføres din handelsfaktura.

HUsk at være opmærkso på alle detaljer, og få en du kender med viden om fragt til at gennemse aftalen og documenter inden du går igang, og sørg for, under alle omstændigheder, at få aftalen verificeret ved SKAT, det er nemt nok at skrive tingene her, men det er SKAT der  er myndighed, og de ser nogen gange anderledes på tingene.

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)