Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Hvis man arbejder som freelance-:

1. Driver man da sin egen virksomhed?

2. Herunder; Ved et job som engelsk online underviser hos en udenlandsk virksomhed uden for EU/Europa driver man da sin egen virksomhed eller hvorledes er det?

Note: I såfald nogle er/har været på dagpenge og stået overfor at skulle få afklaret overstående spørgsmål eller ligendende, må i meget gerne svarer, da jeg selv er på dagpenge nu.

Med venlig hilsen

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - med mindre man er ansat med indberetning af løn eller honorar (det vil man altid være for ydelser man udfører for dansk virksomhed men ikke altid for udenlandsk) så har man virksomhed uanset CPR og skal momsregistrere efter momsregler

Dagpenge kontoret skal altid være informeret om hvad man har for arbejde man tjener pen ge på, og her vil du givet kunne bevare dagpenge som supplerende dagpenge, hvis det er noget ddu starter op, mens du er på dagpenge 

Da hver A kasse har lidt forskellige fremgangsmåder skal du tale med din, og endeligt ikke gå stille med sådan noget, da det kan koste meget dyrt siden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :