Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Clearhaus .. så er det slut med fortrolighed imellem forhandler og kunde

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Stickybit:

Nej tilsynelandede ikke. Og det kan I andre tilsynladende heller ikke - hvis I anvender Clearhaus.

Hvor vil du hen med din liste af andre instanser?

Bank, myndigheder, betalingsformidlere og alle der i øvrigt har med pengetransaktioner at gøre har samme rettigheder (enten gennem kontrakt eller lov) til at kigge på dine fakturaer og vurdere om i forhold til "hvidvask"

 

Jeg ved ikke om Clearhaus er mere stringent end deres konkurrenter, men fakta er at de alle er forpligtet til at have lignende betingelser i deres kontrakter.

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bank, myndigheder, betalingsformidlere og alle der i øvrigt har med pengetransaktioner at gøre har samme rettigheder (enten gennem kontrakt eller lov) til at kigge på dine fakturaer og vurdere om i forhold til "hvidvask"

 Jeg ved ikke om Clearhaus er mere stringent end deres konkurrenter, men fakta er at de alle er forpligtet til at have lignende betingelser i deres kontrakter.

Jeg forstår augumentationen - men det er alt fint at man vil økonomisk kriminalitet til livs. Når det er sagt - så har det absolut intet med "kundeforholdet" at gøre .. hvad mine kunder har købt af mig. Det eneste de får ud af at kigge i fakturarene, er at notere at Jens har købt dit og dat .. og så må vi ellers håbe at Jens gerne vil have det registreret.
Lad os nu forestille os at du var Jens .. og at du handler "personlige varer i diskrekt indpakning" .. så tænker jeg også at du helst var fri for at din faktura siver rundt til 3. part.
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Stickybit:

Bank, myndigheder, betalingsformidlere og alle der i øvrigt har med pengetransaktioner at gøre har samme rettigheder (enten gennem kontrakt eller lov) til at kigge på dine fakturaer og vurdere om i forhold til "hvidvask"

 Jeg ved ikke om Clearhaus er mere stringent end deres konkurrenter, men fakta er at de alle er forpligtet til at have lignende betingelser i deres kontrakter.

Jeg forstår augumentationen - men det er alt fint at man vil økonomisk kriminalitet til livs. Når det er sagt - så har det absolut intet med "kundeforholdet" at gøre .. hvad mine kunder har købt af mig. Det eneste de får ud af at kigge i fakturarene, er at notere at Jens har købt dit og dat .. og så må vi ellers håbe at Jens gerne vil have det registreret.
Lad os nu forestille os at du var Jens .. og at du handler "personlige varer i diskrekt indpakning" .. så tænker jeg også at du helst var fri for at din faktura siver rundt til 3. part.

Man kan jo ikke snakke "hvidvask" uden at snakke kundeforholdet. Hvis man skal foretage en kontrol af om Jens bruger din webshop og Clearhaus til at "vaske" sorte penge hvide, så er man nød til at kigge på fakturaens indhold.

At din webshop (måske) ikke er det åbenlyse sted at foretage hvidvask ændrer ikke på at der skal være mulighed for kontrol.

 

Du spørger til min personlige holdning, og kort fortalt; jeg forholder mig til den verden jeg lever i, og hvidvask (og herunder bekæmpelsen heraf) er en del af den verden jeg lever i. Jeg vælger samtidig, at acceptere, at mine oplysninger fra tid til anden er en del af et kontrolapparat, og samtidig tror (og håber) jeg at dem som kontrollerer mine oplysninger, behandler dem med respekt.

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sikker på at du ikke selv har del i transaktionerne og at de er lavet med din egen IP? Clearhaus sidder jo ikke og beder alle nye kunder at sende faktura informationer på alle deres nye kunder. Du har haft 3 transaktioner ialt og på 5000 kr ialt. Der er jo et eller andet der lugter. Og det er ikke Clearhaus, men dig.

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

endnuen1:

Du sikker på at du ikke selv har del i transaktionerne og at de er lavet med din egen IP? Clearhaus sidder jo ikke og beder alle nye kunder at sende faktura informationer på alle deres nye kunder. Du har haft 3 transaktioner ialt og på 5000 kr ialt. Der er jo et eller andet der lugter. Og det er ikke Clearhaus, men dig.

Det sludder bliver du nok nødt til at uddybe.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu er jeg ikke helt sikker, men for at have lov til at udlevere "person følsomme data" skal deres anmodning jo overholde GDPR lovgivningen. AF denne medfølger så hvidt jeg husker og uden at være ekspert, at der skal være en specific grund til, at et datasæt skal vidergives. En vurdering af dit kunde forhold til en tredje part, tror jeg ikke ligger indenfor dette, hvis det betyder noget for dig, er det ihvertfald noget du bør undersøge, og som minimum have med I dine handelsbetingelser.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Stickybit:
"Clearhaus har ret til uanmeldt fysisk at inspicere Forretningens lokaler og lagre som led i den løbende kreditvurdering.

Jeg mener da ikke Clearhaus tilbyder kredit, men der imod kreditkorts transaktioner. Så hvorfor skal du kreditvurderes? Du trækker pengene, når varen er sendt, eller modtaget, eller hvordan du nu gør. Har du sendt varer, der ikke er kommet frem? Sendt varer til en kunde, hvor kreditkortet tilhører en anden (læs stjålet)?

Har selv et firma, hvor der er sendt varer til ikke-eu land for 25.000,00. Betaling via Clearhaus. Der er ikke fremkommet nogle af de krav, du er blevet stillet overfor.

Men som en anden skriver, der må være sket noget i de 3 betalinger, der får Clearhaus på banen. Hvad det er ved jeg ikke. Men du har ret i at kr. 5.000,00 er jo peanuts mod de mange mia. der er forsvundet.

Mht. til servere og data, det går jo under GDPR. Men check evt. ved Datatilsynet, så du ikke får en over nallerne bagefter.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Sådan som jeg lige læser det, har denne sag ikke så meget med "person følsomme data" at gøre. Data om kortholder vil Clearhaus allerede ligge inde med, da betalingen er sket gennem deres system. Data som navn, adresse, mail og telefonnummer, må kunder forvente videregives i det omfang det er nødvendigt - f.eks. ved booking af fragt, håndtering af betalinger mv. Så alle de "følsomme" informationer, dem har Clearhaus sikkert allerede.

Det lyder mere som om, at Clearhaus ønsker at undersøge om der ren faktisk er en handle bag translationerne og om disse kan bekræftes. Nu kender vi jo af gode grunde ikke betalingen bag de 3 translationer, som der skrives om. Men det kan tænkes at deres beløb er meget enslydende, at alle order sendes til udlandet, at ordre størrelse lige pudselig er meget større end normalt (f.eks. hvis den normale ordre størrelser er på 100kr pr. order, så vil 3 ordre på snit 1650kr være mystik) 

Sagt med andre ord, det lyder som om Clearhaus har fundet nogle translationer som de finder mistænkelige og dette skal de undersøge iht. loven om hvidvask. 

Clearhaus er naturligvis forpligtet til at håndtere disse data fortroligt.

VH

Pete

Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg selv sidder og er igang med at vælge indløsning og PSP faldt jeg over netop nedenstående under NETS Fraud System.

Har lige dette fra NETS..

Clearhaus

Indtil videre gælder SecurePay reglerne ikke for betalinger til Clearhaus, da Clearhaus selv foretager vurderinger på hver betaling. Det er dog tænkeligt, at betalinger til Clearhaus inden for den nærmeste fremtid, også vil gå igennem vores fraud filter og muligvis udtages til 3-D Secure.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:

Hej,

Nu er jeg ikke helt sikker, men for at have lov til at udlevere "person følsomme data" skal deres anmodning jo overholde GDPR lovgivningen. AF denne medfølger så hvidt jeg husker og uden at være ekspert, at der skal være en specific grund til, at et datasæt skal vidergives. En vurdering af dit kunde forhold til en tredje part, tror jeg ikke ligger indenfor dette, hvis det betyder noget for dig, er det ihvertfald noget du bør undersøge, og som minimum have med I dine handelsbetingelser.

Så længe der er et lovligt (eksempelvis hvidvasklovgivning) formål og 3. part selvfølgelig også overholder gældende regler for databehandling så er det ikke GDPR der forhindrer en betalingsformidler i at se dokumentionen.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)