Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR data fra virksomheder under opløsning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen der ved (eller kan pege på en resource) noget om hvordan man får sine GDPR oplysninger udleveret når firmaet der har dem er under tvangsopløsning eller konkurs?

Er skifteretten forpligtiget til at tage sig af det? Hvor henvender man sig?

Mvh.

Max

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:

Hej,

Er der nogen der ved (eller kan pege på en resource) noget om hvordan man får sine GDPR oplysninger udleveret når firmaet der har dem er under tvangsopløsning eller konkurs?

Er skifteretten forpligtiget til at tage sig af det? Hvor henvender man sig?

Mvh.

Max

hvis du mener ret til at blive glemt - så må det være skrifteret/kurator ja. Er det oplysninger de skal have i forbindelse med en gennemført handel, kan de ikke slettes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.

Det er ikke så meget retten til at blive glemt. Men som tidligere konsulent for firmaet er jeg mere interesseret i at få udleveret alt personlig data.

Så det er vel også kurator?

Problemet er så endvidere at ejerne er et andet firma i England (de opkøbte det her danske firma) og så har de frasolgt alle værdier og nu er det (danske) i tvangsopløsning. Jeg har så i øvrigt et økonomisk krav til dem (allerede indsendt til skifteretten). Kan kurator så tvinge det Engelske firma til at udlevere oplysninger? Jeg ved at de ikke har en dyt styr på GDPR i det firma.

Mvh.

Max

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se kurator kan tvinge et firma denne ikke har under behandling til at udlevere noget. Kurator kan naturligvis interessere sig for, om de engelske ejere uberettiget har trukket midler ud af det danske som så er under tvangsopløsning - men kurator kan næppe bringes til at medvirke til at undersøge GDPR - formentlig ikke engang i de danske under tvangsopløsning og slet ikke i et engelsk moderselskab. Kurator ER pt det danske selskabs ledelse og har GDPR ansvar for den behandling kurator giver oplysninger under GDPR - hvad firmaet gjorde med GDPR inden overgang til kurator, vil ikke kunne være kurators interesseområde

Selskabet under kurator må og skal opbevare de oplysninger de har om dig som kunde eller leverandør / ansat, i det omfang de er del af alm forretningsområde - fakturaer osv og dermed dine firmaoplysninger og alt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det giver mening og lyder rigtigt, tak for dit svar.

Jeg tror i virkeligheden at jeg skal henvende mig til det Engelske selskab med en GDPR ansøgning. Hvis de har overtaget data fra det danske (det ved jeg de har) så skal de vel udlevere de oplysninger de måtte have også selvom jeg teknisk set har været leverandør til deres virksomhd i dk og ikke til dem direkte i England.

Mvh.

Max

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)