Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com // .dk - er det ved at være overflødigt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har registreret bådet et .com og .dk, men er i tvivl om det skal være en del af mit firmanavn.
Jeg kommer ikke selv til at have en fysisk butik, men kun sælge online og via fysiske forretninger.

Jeg tænker at efternavn som .com og .dk er lidt old-school fordi ALT jo i dag kan findes på www (som også sjældent bruges).

Hvad tænker I?

Hilsen Vivi
Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Vivi

Hvis det er til et virksomhed som opererer globalt, eller bare uden for de danske grænser, vil vi anbefale at bruge .com domænet, da det er bedre kendt af kunder world-wide, dette til sammenligning med .dk. Det er ren og skær en skønsmæssig affære, da det teknisk ikke har nogen betydning.

Yes, mange omdirigerer http og www trafik til https (efter opsætning af certifikat), selvom der også er hjemmesider der foretrækker https//www


Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Fra  cHosting ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget sjældent, at vi falder over en virksomhed, der inkluderer domæneendelsen i deres firmanavn - og jeg ser heller ingen grund til at gøre det.

Noget helt andet er dog, at det i mange tilfælde stadig er attraktivt at registrere dit domænenavn med flere domæneendelser (f.eks. .dk, .com, .se osv.), så en anden ikke pludselig registrerer det.

Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er tilfældet , så vinder man vel i en evt. retssag. da man selv var først til at registre. ? ( og sikkert har noget med domænenavnet at gøre) ( og det har "piraten" sikkert ikke! 

cHosting:

Noget helt andet er dog, at det i mange tilfælde stadig er attraktivt at registrere dit domænenavn med flere domæneendelser (f.eks. .dk, .com, .se osv.), så en anden ikke pludselig registrerer det.

Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Fra  cHosting ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ulovligt at registrere domænenavne, der allerede eksisterer, med andre endelser - man kan sagtens registrere amino.com (og det er der allerede andre, der har gjort), selvom amino.dk eksisterer :-)

Det er dog ulovligt, hvis man bruger det nye domænenavn til at få folk til at tro, at man har noget med den anden hjemmeside at gøre (f.eks. ved at kopiere alt indhold fra hjemmesiden).

Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

arh okay takker for svaret. ! 

mvh Michael 

cHosting:

Det er ikke ulovligt at registrere domænenavne, der allerede eksisterer, med andre endelser - man kan sagtens registrere amino.com (og det er der allerede andre, der har gjort), selvom amino.dk eksisterer :-)

Det er dog ulovligt, hvis man bruger det nye domænenavn til at få folk til at tro, at man har noget med den anden hjemmeside at gøre (f.eks. ved at kopiere alt indhold fra hjemmesiden).

Tilmeldt 3. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tobias,

Tak for dit svar. Og ja, jeg har også tænkt mig at køre med -com fordi det kan blive ret stort.

Jeg tænker blot om det er nødvendigt med et 'efternavn' eller om det ligesom ikke er default at man søger i browseren og så efterfølgende vælger COM eller DK.

Hilsen
Vibeke
Fra Kbh
Tilmeldt 9. Sep 19
Indlæg ialt: 72
Fra  Miklagard Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Vibeke

Ift. virksomhedsnavn og registering ved styrelser mv., er du frit stillet til at hedde hvad du vil (så længe det er ledigt og opfylder de krav der er til start af virksomhed). Hvad angår din online digitale identitet, vil dette ofte tage afsæt i dit domænenavn som ofte afspejler det navn du har registering din virksomhed som i den analog verden - dette er dog ikke altid tilfældet......

Jeg kender personligt ingen virksomhed der har taget "com" som "efternavn" (hvis jeg forstår dig ret), men det kan være tilfældet inden for din branche, og i så fald burde du registerer dette som virksomhedens navn, eller at foretrække, som binavn. Som nævnt i mit tidligere svar, ville jeg personligt anvende .dk domænet hvis det er en webshop målrettet danske kunder og .com hvis du også tænker at opererer uden for landet grænser.


Hilsen
Udvikler og lokal SEO konsulent
Tobias fra Miklagárd SEO

MIKLAGÁRD ╳ miklagard.dk 

Lokal SEO bureau

Fra 8382 Hørning
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Nerdy Name Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du opererer online kan det give mening at bruge .com som efternavn "hvis det lyder godt". Nemlig dot com er et godt eksempel. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)