Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af håndværksvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det svare sig i disse dage at oprette CVR-nr, lease firmabil og fylde den med værktøj, for efterfølgende at leje sig ud til andre tømrervirksomheder?

Er der nogen økonomisk gevinst fremfor at bare være ansat?

Mvh 

Mads Amlund

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar - Nej

Det rigtige svar er - både/og

Du kan sagtens og hvis du har et svendebrev og et godt netværk, kan du hurtigt få noget at lave. Jeg lejer selv folk ind en gang i mellem. Problemet er at der er så mange ef "jeres" slags. Altså små firmaer der lever af at leje sig selv ud. Prisen ligger lige omkring 300 kr i timen og det skal du betale alt med ! Nogen er heldige at få et godt samarbejde med et større firma og så kan der komme rigtig mange penge i det, MEN også fordi du så skal arbejde mage timer......det hænger sgu mærkeligt nok sammen ;-)

Dit problem er at når/hvis der kommer lidt nedgang i byggeriet, så er du den første der bliver skåret væk og når du kun lejer dig selv ud har du heller ikke nogen kunder du kan tjene penge på. Man skal også huske på at den man lejer sig ud til også kan ringe om morgenen og sige at "der er ikke lige noget idag."! og så står man der.

Du skal også huske på at når du leaser en bil, så er du fanget i leasing perioden ! D.v.s at hvis du om 6 måneder står og siger det giver ikke nok/eller det gider jeg sgu ikke det her......Så kan du ikke lukke firmaet, da du står med en bil. Køb en knap så pæn bil til at starte op på, så kan du lærer at kører firmaet og så om 2-3 år så leaser du en god bil.

Alt dette er selvfølgelig meget groft tegnet op, men hvis du skal have en tømrerbiks, så er det ikke den rigtige måde at bygge den op på. For man kan sagtens lave en god tømrerbutik i dag. Jeg startede selv for knap 2 år siden og har idag mine egne kunder og 6 måneders ventetid på at få lavet noget hos mig :-) Så det er bare på med vanten. Men drop det der udlejnings fis. Lav din egen butik. Det er ikke så sjovt det første stykke tid, men som alt andet skal det lige løbes igang !

michael

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige og fine svar :-)

Står nemlig overfor jobskifte, hvor en tidligere formand tilbød at ansætte mig eller leje mig ind.

Så spørgsmålet er bare om man skal tage springet.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kroghs Tømrerfirma:

Du kan sagtens og hvis du har et svendebrev og et godt netværk, kan du hurtigt få noget at lave. Jeg lejer selv folk ind en gang i mellem. Problemet er at der er så mange ef "jeres" slags. Altså små firmaer der lever af at leje sig selv ud. Prisen ligger lige omkring 300 kr i timen og det skal du betale alt med ! Nogen er heldige at få et godt samarbejde med et større firma og så kan der komme rigtig mange penge i det, MEN også fordi du så skal arbejde mage timer......det hænger sgu mærkeligt nok sammen ;-)

Det er vigtigt at være opmærksom på, at hvis du reelt kun har een kunde, som du fakturerer, så ender du i knibe med SKAT, der ikke vil godtage at du er selvstændig, men at du faktisk er ansat. Så ryger alle momsfradragene og SKAT's hammer falder så hårdt og brutalt at du kan risikere at ende med en skattegæld, som du aldrig kommer ud af.

Så du skal ikke leje dig ud til andre firmaer, for de ender bare med at blive glade for dig, og det må de ikke. Så SKAL de ansætte dig.

Firmaet som lejer dig, kan også risikere at ende med moms- og skattegælden, hvis du ikke er i stand til at betale.

Så lad være med at lave et CVR-nr på det grundlag. Gør som Michael siger: Gå ALL-IN og skab din egen tømrervirksomhed. Det kan du sagtens.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)