Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge website med domæne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer kraftigt at sælge et website inkl. overdragelse af domænet.

Det er opbygget over 10 år og der er god trafik og aktivitet (nummer 1 indenfor det emne i DK).

Jeg har så småt ikke længere den store gejst og evne til at holde det opdateret på sigt.

Men jeg er tilbageholden med at spørge forskellige relevanter virksomheder om de evt. vil købe websitet.

For er det ikke noget med at hvis man udviser interesse for at sælge, så kan det potentielt bruges mod en i en domænesag?
Jeg mener: hvis en virksomhed nu har et meget relevant navn og beslutter sig for at de gerne vil have domænet, og jeg så har spurgt dem om de kunne have interesse i det.

Jeg synes jeg har set et par sager hvor dét blev brugt som et ekstra argument for at tvinge domænet fra registranten.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mowgli76:
For er det ikke noget med at hvis man udviser interesse for at sælge, så kan det potentielt bruges mod en i en domænesag?

Det er kun gældende, hvis det kun er domænet du vil sælge. Når der er tale om en hjemmeside med indhold, hvor domænet indgår, kan det ikke give problemer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som brugeren ovenfor rigtigt påpeger, så kan det i dit tilfælde ikke give nogle problemer. Der er intet juridisk grundlag for, at det skulle give bagslag til dig.

Mvh Farid N / Mit-traeningsprogram.dk

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne sende mig lidt information om siden du overvejer at sælge - jeg opkøber løbende hjemmesider der har potentiale.

Jeg kan fanges på kristian (a) move-marketing.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Fra  Safesale Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare lige for at bekræfte. Naturligvis kan du godt sælge din hjemmeside, du kan bare ikke sælge domænet alene. Ellers ville det jo heller ikke være muligt for virksomheder at opkøbe konkurrenter. Hvilket website snakker vi om? Ved mindre det altså er hemmeligt.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)