Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal ansatte eksportandel m.v.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er næsten færdig med en webapp til en mere eller mindre ny form for planlægning. Da systemet endnu ikke er hackertestet, vil jeg ikke afsløre navnet. Ikke at jeg tror at systemet kan hackes (er selv etisk hacker under oplæring), men jeg vil være en del mere sikker inden systemet offentliggøres.

For at kunne betale hackertesten og for at kunne lave Android- og iOS-appen skal jeg bruge penge, og dertil har jeg skrevet en ansøgning til Innobooster. I samarbejde med erhvervsorganisationen i Varde, ProVarde, har jeg finpudset ansøgningen en del, og den er blevet prøveindsendt til en medarbejder fra Innovationsfonden, uden at det var en officiel ansøgning.
En af de kommentarer der kom tilbage var:

Lav en tabel der viser solgte enheder over 5 år, herunder omsætning, dækningsbidrag, antal ansatte eksportandel.

Og der står jeg af. Jeg kan godt finde definitioner på de forskellige termer, men jeg aner ikke hvordan jeg laver en sådan tabel. Naturligvis kan jeg plukke nogle tal fra luften, men hvor kan jeg basere dem på? Er der nogen der (helst gratis) kan hjælpe mig med den del? Jeg vil meget gerne belønne indsats med et årsabonnement på mit planlægningssystem (som hjælper en med at stressfri planlægge), når det kommer online, hvis det har interesse.

Venlig hilsen

Albert van Harten
Computernørd, programmør og etisk hacker

PS Planlægningssystemet bliver ikke lanceret i min nuværende virksomheds regi, men i en virksomhed som endnu ikke er oprettet :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:

Lav en tabel der viser solgte enheder over 5 år, herunder omsætning, dækningsbidrag, antal ansatte eksportandel.

Og der står jeg af. Jeg kan godt finde definitioner på de forskellige termer, men jeg aner ikke hvordan jeg laver en sådan tabel. Naturligvis kan jeg plukke nogle tal fra luften, men hvor kan jeg basere dem på?

uden at vide præcist hvad det handler om, hvorfor tror du så ikke de beder dig om tal for dine resultater seneste 5 år? Ikke et gæt men dine konkrete resultater seneste 5 år?

Det ville jeg da fatte det som. Det vil så betyde, at de ikke støtter ideniveau men noget der er igang og har resultater

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John.
Jeg har ikke haft resultater, da systemet ikke er åben endnu. Jeg skal bruge penge fra Innovationsfonden for at lave systemet færdig, før jeg kan komme i gang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:

Tak, John.
Jeg har ikke haft resultater, da systemet ikke er åben endnu. Jeg skal bruge penge fra Innovationsfonden for at lave systemet færdig, før jeg kan komme i gang.

det forstår jeg på dig - men er det ikke resultater de beder om - de beder ikke om at du skal gætte 5 år frem. Så må du jo svare helt som du gør her og se om de så stadigt overhovedet er mulighed - som jeg læser dem - er krav til VARIGHED 2-5 ÅR og dermed tror jeg ikke de støtter før man har været igang (tror det er standard de fleste steder, men dobbelt check)

 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Innovationsfonden har forskellige tiltag - den jeg snakker hedder InnoBooster. Jeg er ikke helt klar over hvilket program fra Innovationsfonden du har fundet, men jeg tror det er den, der hedder Erhvervsforsker du taler om. Med Innobooster er der ingen krav om at være i gang - faktisk må virksomheden være max. 3 år gammel.


Innovationsfonden beder konkret om min forventning for de kommende 5 år, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan underbygge mine forventninger.

Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:

Hej John,

Innovationsfonden har forskellige tiltag - den jeg snakker hedder InnoBooster. Jeg er ikke helt klar over hvilket program fra Innovationsfonden du har fundet, men jeg tror det er den, der hedder Erhvervsforsker du taler om. Med Innobooster er der ingen krav om at være i gang - faktisk må virksomheden være max. 3 år gammel.


Innovationsfonden beder konkret om min forventning for de kommende 5 år, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan underbygge mine forventninger.

Albert

ok - nej det kan jeg forstå ikke er helt let så - lidt voldsomt at forvente helt nystartede projekter der slet ikke er sat i søen, skal sige ret meget fornuftigt 5 år frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Ikke desto mindre er det det, de har bedt om.
Er der andre der har et bud hvordan jeg knækker den?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:

Hej John,

Innovationsfonden har forskellige tiltag - den jeg snakker hedder InnoBooster. Jeg er ikke helt klar over hvilket program fra Innovationsfonden du har fundet, men jeg tror det er den, der hedder Erhvervsforsker du taler om. Med Innobooster er der ingen krav om at være i gang - faktisk må virksomheden være max. 3 år gammel.


Innovationsfonden beder konkret om min forventning for de kommende 5 år, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan underbygge mine forventninger.

Albert

Selvfølgelig er det din forventning der er basis, og den skal være baseret på en ordentlig markedsanalyse, hvor du kan sandsynliggøre at du vil få den omsætning du lover. Du skal kende konkurrenter, markedsmuligheder, hvordan du vil nå ud til mulige kunder, hvad en realistisk konverterings/brugs rate er, hvem der falder fra.

Du skal lave en gennemgående analytisk baseret forretningsplan, hvor du sandsynliggør hvordan du kommer til at tjene pengene. Hvis du kommer med noget useriøst så kommer du ikke videre. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BronofanDK

Tak  for det. Jeg er med på at jeg skal komme med argumenter, og at jeg skal lave en markedsanalyse. Problemet er at jeg sidder med et produkt, som folk ikke aner at de har brug for, lige som Steve Jobs engang pitchede en tablet, som ingen anede de skulle bruge. (For en ordens skyld: Steve Jobs er/var naturligvis af en hel anden kaliber end jeg.) Men hvis han havde spurgt nogen: "Vil du have en tablet-computer", ville alle have svaret "nej".

Jeg kender mine konkurrenter (jeg har to) - den ene er en side som er fyldt med sikkerhedshuller og tilbyder ingen gratis (men begrænset) version af deres produkt, den anden i gang med at udvikle noget nyt, som fokuserer mere på teams end på enkeltpersoner. Men jeg aner ikke hvordan jeg finder ud af hvor mange betalte kunder begge virksomheder har. Desuden har jeg et unikt overblik over planlægningen, som mine konkurrenter ikke har. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget sjældent at vi laver noget helt nyskabende der er så revolutionerende at folk slet ikke ved de har et problem der ville være rart at løse. Ja, folk efterspurgte ikke biler hvis Ford havde spurgt dem, men old Henry kunne nok have fået at vide at det ville være rart med en hurtigere hest der aldrig blev træt og som ikke sked på gaderne, og konkludere AHA sådan en "hest" kan jeg lave, og det er der kunder til. 

Ingen produktionsvirksomhed er interesseret i eks. robotter men de er utrolig interesseret i hvad robotterne kan gøre for dem.

Jeg kan anbefale dig at købe Tom Sant's bog Giants of Sales og læse om John Henry Patterson der løste denne gåde for kasseapparater for 100 år side hvor ingen ville have et sådant dyrt skrummel.

Hvis dit produkt, din ide... er noget værd så løser den et problem som det er penge værd at løse, og det problem kan undersøges.

Det lyder som et IT produkt og i den sammenhæng er det vigtigt at forstå at de fleste af os har kæmpe problemer med at arbejde effektivt fordi vi alle lider under et have af IT produkter som alle har en læringskurve, som fungerer dårligt sammen og som kun giver en brøkdel af den værdi der loves.

Ps - Jobs genistreg 2.0 var itunes/ipod som blev brugt til at stjæle telefonmarkedet, og lave tablets som et spin out. Det Jobs altid forstod var at få mennesker interesserede sig for computere (en dyr kompliceret skrivemaskine), men når man viste dem fordelene så var det en anden sag.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)