Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal ansatte eksportandel m.v.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Ja, folk efterspurgte ikke biler hvis Ford havde spurgt dem, men old Henry kunne nok have fået at vide at det ville være rart med en hurtigere hest der aldrig blev træt og som ikke sked på gaderne, og konkludere AHA sådan en "hest" kan jeg lave, og det er der kunder til.
super forklaret - ikke set bedre - og ja - sådan var og er det jo 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, BroncofanDK. Jeg har ikke læst Tom Sants bog. Jeg har læst en del andre bøger som omfatter samme emne - min store favorit er Start with why, af Simon Sinek. Den tager naturligvis også fat i Henry Ford og de hurtigere heste. Der bliver også meget godt forklaret, at Steve Jobs ikke solgte (eller pitchede) en tablet som sådan, men -som du siger- hvad den kan.

Jeg er også helt enig i at de fleste af os har kæmpe problemer med at arbejde effektivt - og det er lige der mit produkt kommer ind i billedet.
Jeg må skynde mig at tilføje, at jeg ikke har gennemtænkt selve idéen bag min produkt. Idéen blev for første gang beskrevet af Stephen R. Covey i bogen 7 Gode Vaner, og senere uddybet i hans bog Det Vigtigste Først. Førstnævnte bog hedder på engelsk "The Seven Habits of Highly EFFECTIVE People".
Det, jeg har gjort, er at digitalisere Coveys idé, hvor han taler om en papirversion. Coveys organisation FranklinCovey sælger stadigvæk papirskalendere som tager udgangspunkt i idéen bag Coveys planlægningssystem. To virksomheder har forsøgt at genskabe en digital version, men har begge to fejlet stort.

Altså: idéen er ikke nytænkende, men alligevel innovativ, da de fleste mennesker stadigvæk planlægger ud fra en kronologisk tidslinje: "hvornår udfører jeg en opgave eller tager jeg mig af en begivenhed der af en eller anden årsag er kommet på mit bord" frem for at tage udgangspunkt i "hvad er det, jeg egentligt vil opnå". Desuden planlægger de fleste af os enten for bredt (i måneder) eller for snævert ("i morgen er en by i Rusland"), eller for løst ("det, jeg ikke når i dag udsætter jeg til i morgen, nu er jeg for træt og vil se fjernsyn"). Idéen er innovativ fordi de fleste mennesker ikke tænker på stress som et valg, men som noget udefrakommende som skal håndteres. Og det på trods af, at 7 Gode Vaner allerede er 30 år gammel.

Med andre ord: du fatter tyren ved hornene: folk er ikke effektive. Og frem for at lave et effektivt system, lærer mit system folk at blive effektive. Ligesom Stephen R. Covey skrev i 1989.

Albert van Harten

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:
Og frem for at lave et effektivt system, lærer mit system folk at blive effektive. Ligesom Stephen R. Covey skrev i 1989

Nu ved jeg ikke om der er kendte alumni fra det program, men du har jo tydeligvis noget med en "value proposition" som du har konkretiseret og so du kan finde 20 C-level folk og tale med om produktet, og bruge til en markedsanalyse.

Du har med et marked at gøre som der næppe har en øvre grænse så det bliver meget implementeringsafhængigt. Prøv at finde nogle erfarne IT investorer og diskutere det med.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)