Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Substitut for en tavshedspligt mellem private.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan man bruge, som en substitut for en tavshedspligt mellem private, hvis der er snak om app udvikling? Hvis jeg som idé holderen snakker med en app udvikler,(ikke en freelancer, hvis person ikke er uddannet, men koder som hobby) hvad kan jeg bruge som kan holde personen tav? Jeg kan ikke tage patent på det. Jeg tænker ikke der er sådan en mulighed, men hvis én af jer kunne bekræfte/nægte det ville jeg være glad.

På forhånd tak for svarene.

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan altid lave en tavshedsklausul, også selvom det er på hobbybasis :) 

Så følger i de almindelige bestemmelser i aftaleloven.  

Så har du trods alt et juridisk dokument som er skrevet under af jer begge.

Hvis der er tale om et upatenteret produkt så er der jo ikke noget der hindre app udvikler i at udvikle tilsvarende app. App udvikler må dog ikke gå videre med din specifikke app. til andre, idet det ville være et brud på tavshedsklausulen. 

Så kort: 

1. Tavshedsklausul = app. udvikler må ikke snakke om din specifikke app. med andre, medmindre du har givet tilladelse til dette.

2. Giver IKKE produktsikkerheder pga. manglende patent. 

Håber det hjælper dig lidt på vej. 

Venlig hilsen

Mathias

Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige præcis det jeg ledte efter. Nu læste jeg bare en smule om en tavshedsklausul og der virkede det som, at man skulle være i et firma. Så var i tvivl om det ville virke på hobby basis, men er glad for jeg fik svar. Tusind tak for svaret :)

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aftaler er jo som udgangspunkt bindende med begge parters accept jf. aftalelovens §1 :) Uanset om det er mellem private parter eller erhvervsdrivende. Så er der nogle undtagelser og sådan, men det skal du ikke lade dig forvirre af, det virker ikke til din tavshedsklausul stiller modpart dårligere end før. 

og selv tak :) 

Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man lave en mundtlig klausul, hvor man optager parterne blive enige om aftalerne eller skal det være på skrift? Og hvis det skal være på skrift. Skal man så bruge en skabelon, eller kan man skræddersy en selv?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja igen Aftalelovens §1 er gældende uanset om denne er mundtlig eller skriftlig. 

Der er ALTID at foretrække at få det på skrift, så begge arter er enige om aftaleforholdet og det er lettere at bevise i retten i tilfælde af en tvist. 
Men ja du kan godt optage det, så har du juridsk bevis på at begge parter har godkendt. 

Der er ikke en officiel skabelon eller lign. man skal benytte. Kort sagt kan man næsten aftale hvad som helst jf. Aftaleloven :) 

Du skal bare passe på at du ikke kommer til at lave nogle urimelige aftalevilkår for modparten, eller at det er i strid med konkurrenceloven. (eksempelvist kan du ikke tvinge ham til ikke at må lave tilsvarende app. da du ikke har patent osv) 

Fra Skibby
Tilmeldt 3. May 16
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver god mening.
Så det bliver på skrift. Så kan man altid se på aftalerne igennem tiden og se om der skal ændres osv.

Det kan jeg godt forstå det skal være fair for begge parter :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på du for nogle udviklere til at underskrive en NDA/tavshedsklausul for en ide som slet ikke er ført helt eller delvist ud i verden.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Markedsføringsloven § 23

  1. § 23
    Den, der er i tjeneste- eller samarbejdsforhold til en erhvervsdrivende eller udfører et hverv for denne, må ikke på utilbørlig måde skaffe sig kendskab til eller rådighed over den erhvervsdrivendes erhvervshemmeligheder.
  2. Stk. 2. 
    Har den pågældende fået kendskab til eller fået rådighed over den erhvervsdrivendes erhvervshemmeligheder på retmæssig måde, må den pågældende ikke ubeføjet viderebringe eller benytte sådanne hemmeligheder. Forbuddet gælder i 3 år efter tjenesteforholdets, samarbejdsforholdets eller hvervets ophør.
  3. Stk. 3. 
    Stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse på andre personer, der har lovlig adgang til den erhvervsdrivendes virksomhed.
  4. Stk. 4. 
    Den, der i anledning af udførelsen af arbejde eller i øvrigt i erhvervsøjemed er blevet betroet tekniske tegninger, beskrivelser, opskrifter, modeller el.lign., må ikke ubeføjet benytte sådant materiale eller sætte andre i stand hertil.
  5. Stk. 5. 
    Erhvervsdrivende må ikke benytte oplysninger eller tegninger m.v., såfremt kendskab til eller rådighed over dem er opnået i strid med stk. 1-4.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)