Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billedkvalitet produktbilleder i webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lov til at "låne" min leverandørs produktbilleder til min webshop.

Landet ligger bare sådan at de ikke kan sende de originale produktbilleder manuelt, så jeg skal altså kopiere billederne på deres hjemmeside og derefter lægge dem ind i min egen webshop.

Nu til spørgsmålet:

Hvordan forhindrer jeg at billedkvaliteten bliver forværret?

Hvis jeg tager et produktbillede og gør det større vil billedkvaliteten alt andet lige blive dårligere.

Hvordan undgås dette? Har I et smart fif, et program I bruger, etc.?

Mvh. Sepp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at "trylle" billeder større end de er rent opløsningsmæssigt; du bliver altså nødt til at lade være med at forstørre billederne. Endvidere skal du naturligvis gemme billederne og ikke tage screenshot af dem.

Det virker dog mærkeligt, at en leverandør ikke "kan" sende billederne - det forekommer en kende useriøst.

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Årh hvis bare man kunne gøre billeder skarpere.

Hvis du henter billederne fra deres side så åbn dem så du kun har billedet og så højre click og gem som. Burde sørge for du får billederne i samme kvalitet som de er lagt op i.

Det her er virkelig et long shot men der er noget der hedder vektor grafik. Jeg tvivler stærkt på at din leverendørs billeder er det, da det somregel og computergenerede billeder der er det. Men så ved du da lidt mere om billedformater. vektor grafik kan zoomes ligeså meget man vil uden at miste opløsning.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det eneste du kan gøre er at højreklikke og "save image as"

og disse billeder skal have ordentlige navne, så de dur i det der hedder SEO

Tilmeldt 8. Sep 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kan jeg ikke bare tag' et screenshot af deres billeder (i den gode kvalitet jeg ser på deres hjemmeside) og så føre dem over i min webshop? Altså så jeg beholder billedet i samme størrelse, så pixels ikke ændres og kvaliteten bibeholdes!? Er det okay ift. SEO mm.?

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej er det korte svar.

Det lange svar er at hvis du tager et screenshot så gemmes kun den opløsning skærmen viser og ikke den billedet er gemt i.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det kan være at din leverandør kan give dig en eksport af billedurls fra deres site, hvorefter du kan downloade dem manuelt eller via et script. Du kan derefter tilpasse dem med et imagemagick script eller håbe på at de ser fine ud via de funktioner som din webshop tilbyder.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)