Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt - konkurs

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kendt ham i mange år. 

Han gik personligt konkurs

Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var det desværre ikke - kender ham og han gik kort efter betalingen personligt konkurs, men det var jeg ikke bevidst om at han ville. Jeg havde bare ladet ham trække betalingen til jeg skulle bruge sponsoratet.
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

MKR7:
Hej

Jeg har indgået en kontrakt i 2017 på et sponsorat - kontrakten er underskrevet og skulle være helt efter bogen. Min sponsor betaler så først sponsoratet noget senere i 2018 og går kort efter konkurs. Er jeg forpligtiget til at betale sponsoratet tilbage til konkursboet?

Du har fået en del svar i denne tråd, nogle er mere brugbare end andre.

 

I en konkurs er der kun en ting der gælder; konkursloven! Regnskabsregler, ledelsesansvar, erstatsningsansvar etc. er i princippet ligegyldige.

 

Du skal kun tilbagebetale det modtagne sponsorat hvis der findes en gyldig omstødelsesgrund. Og du skal umiddelbart kigge i konkurslovens § 67, omkring betaling af gæld.

Det du skal svare på er;

1) modtog du usædvanlige betalingsmidler - altså andet end penge?

2) blev sponsoratet betalt før end aftalt (forfaldsdato)?

3) Var der noget i forbindelse med betalingen som fremstod ikke ordinært - lidt en "gummi" betingelse, men havde du nogen mistanke om konkurs da du modtog betaling?

 

Nærtstående/ikke nærtstående har som sådan ingen relevans, med mindre en af ovenstående omstødelsesgrunde kommer i spil.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)