Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette GmBH med penge fra ApS, er det muligt??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er interesseret i at høre om det vil være muligt for mig at oprette et GmBH med pengene fra mit ApS, jeg ved at der skal bruges 25.000 euro for at stifte et GmBH, men kan jeg "låne" pengene fra mit ApS uden videre på en eller anden måde, til at opstarte mit GmBH, eller skal jeg ud og låne penge igen i banken, for at at åbne det Tyske selskab?
 
Håber på nogle gode forslag til at kalre dette problem, uden at skulle i banken igen.
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
 
 
Fra Dragør
Tilmeldt 11. Mar 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,
 
Jeg mener faktisk, at eneste krav er, at du har deponeret € 25.000 på din tyske bankkonto. Ingen interesserer sig mig bekendt om hvor pengene kommer fra, og hvor længe de bliver stående. Du har blot "vist", at du kan skaffe det "beskedne beløb".
 
Jeg er ingen ørn på det område, men overvejer selv at oprette tysk salgsselskab. Prøv engang at kigge på nedenstående link, der måske kan hjælpe dig videre.
 
 
Jeg har i øvrigt læst forskellige steder, at der er planer om under visse omstændigheder at sætte beløbet ned til € 10.000. Det kan du sikkert også læse mere om under ovenstående link.
 
Viel Spaß damit. Ich drücke dir die Daumen
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville der være noget til hinder for at GMBH''et var ejet af dit ApS. I såfald er det jo ApS''et der skal indskyde kapitalen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej det var faktisk sådan at jeg tænkte det skulle være, men jeg skal vel have 25.000 eller ca. 190.000 kr. i ApS firmaet som jeg kan bruge til at skyde ind? og jeg kan vel ikke bruge de 125.000 fra ApS''et til GmbH''et? og selvfølgeligt en slat oveni.
 
Hvordan er reglerne så, hvis ApS''et ejet GmbH''et hæfter ApS''et så for alt der sker i GmbH''et?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du nemlig godt. I stedet for penge får ApS''et jo aktierne i GMBH''et og har derved en værdi. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)