Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til Grønland B2B

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvad gør jeg, hvis kunden ønsker faktura til et grønlandsk firma, men varen leveres til Danmark?

Er det i orden at tilføje momsen til et ikke EU land, selvom det er B2B, når jeg ikke kan bevise, at varen forlod DK?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Hej

hvad gør jeg, hvis kunden ønsker faktura til et grønlandsk firma, men varen leveres til Danmark?

Er det i orden at tilføje momsen til et ikke EU land, selvom det er B2B, når jeg ikke kan bevise, at varen forlod DK?

nej - tværtimod er der skærpede krav til dokumentation af at varen har forladt DK - så absolut ikke uden dansk moms

Evt kan køber få stemplet faktura ved told ved udrejse og med den dokumentation fra told - kan du kreditere og lave ny faktura uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det hensigten at varen skal til Grønland?

Du kan godt lave en faktura uden moms, men samtidig skal der laves toldpapirer som kunden skal fremvise ved hos toldmyndighederne ved udrejse af EU.  Faren er hvis kunden ikke får udfortoldet varen, så hænger du på momsen.   

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Faren er hvis kunden ikke får udfortoldet varen, så hænger du på momsen.

Hvad menes med  det?

Fakturerer jeg med momsen, betaler jeg denne moms til skat, og er jeg faktisk slet ikke interesseret i, om varen blev udført, eller?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
jeg faktisk slet ikke interesseret i, om varen blev udført, eller?

Men det må man antage din kunde er, for de kan ikke trække den danske moms fra. 

Skal varen til Grønlands, kan du sælge den uden dansk moms, men det kræver som sagt at varen udføres fra EU.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor er værdien af varen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Fakturerer jeg med momsen, betaler jeg denne moms til skat, og er jeg faktisk slet ikke interesseret i, om varen blev udført, eller?
kort sagt - korrekt ja. Hvis du ikke ved at varen forlader DK og du fakturerer med moms, så har du gjort dit korrekt 
Det kan så være din kunde er ked af det - men kunden må jo medvirke til at dokumentere varen har forladt DK. Meget afhængigt af beløbet, kan det ofte ikke betaler sig at rode så meget mere med, end at fakturere med moms når kunden modtager varen i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 03:10
Hvor mange stjerner giver du? :

John og Ravn:

Nu er det længe siden, at jeg sidst selv har sendt noget til Grønland og Færøerne, men dengang leverede jeg uden dansk moms til en container i Frihavnen til en speditør.

Findes det ikke fortsat?

Tilmeldt 22. Dec 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis varen leveres i Danmark fordi du skal indlevere det Royal Arctic Line i Aalborg eller en speditør - f.eks. Blue Water Shipping, DHL eller lign. som transporterer det til Grønland for din kunde kan du fakturere uden moms.
Alle tre transportører vil ved booking/anmeldelse kunne give dig et bookingnummer eller reference som dokumenterer at de sikrer a varen udføres.
Fakturering på den måde sker tusindvis af gange hver måned

Har den grønlandske virksomhed et kontor i Danmark hvor du skal levere varer til (f.eks. kaffe eller kopi papir) som de skal forbruge på kontoret, kan du ikke fakturere uden moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming

alt afhængig af varen værdi, vil et reference nummer ikke være nok, sælger skal være eksportør registreret og der skal laves udførselspapire.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)