Nej, det forstår jeg godt. Så langt så godt. Men hvad med tolden på importspecifikationen? Hvordan skal det bogføres? Kan jeg bogføre det direkte ind som en del af varelageret (kostpris) med modpost i mit momsregnskab, hvorefter det udlignes ved momsafregning?
Du kan bogføre separat på told eller på varelager - men modpost er Da ikke moms - det er importmomsen som er på begge sider af momsen - og det har alle regnskabsprogrammer en konto til så momsen lægges korrekt og indberetning kan laves korrekt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ahh, det var det, du skrev længere oppe John "Moms er aldrig en del af fortjeneste/kostpris - og som moms reg betaler du ikke moms ved importen - angiver blot importmoms".
Så jeg bogfører bare de 33,5 kr. som importmoms og varens pris + post nord gebyr som kostpris?
Ahh, det var det, du skrev længere oppe John "Moms er aldrig en del af fortjeneste/kostpris - og som moms reg betaler du ikke moms ved importen - angiver blot importmoms".
Så jeg bogfører bare de 33,5 kr. som importmoms og varens pris + post nord gebyr som kostpris?
går ud fra de har et program der har en konto til køb fra EU og en til køb fra uden for - og ved at oprette leverandøren korrekt, så bogføres på den konto så der bliver 25% importmoms under salgsmoms og samme beløb lægges på alm købsmoms
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER