Vi lancerede for et års tid siden vores webshop med tryksager og reklameartikler. Trafikken stiger pænt løbende, men ordrerne følger ikke helt med i det omfang vi forventede. Konverteringsraten for bestillinger gennem webshoppen er altså ikke helt der, hvor vi for alvor tør skrue op for vores online markedsføring.
Måske vi har stirret os blinde på nogle åbenlyse fejl eller mangler.
Derfor vil vi meget gerne høre jeres feedback på shoppen og brugeroplevelsen. Shoppen finder I her: https://www.vibla.dk/
Fin side, men den er lidt langsom. Det kan måske være folk ikke vil vente på at diverse store billeder osv. bliver loadet. Prøv at tage et kig på optimering af billeder og scripts.
Du skriver "Trafikken stiger pænt løbende, men ordrerne følger ikke helt med" kan det være fordi brugerens intention, og hvor brugeren reelt lander ikke stemmer overens? Med andre ord. Lander brugeren på en forkert landingsside? Der er f.eks. flere værktøjer som kan være nyttig: Hotjar, Google Analytics event tracking, bounce rate etc.
Fin side, men den er lidt langsom. Det kan måske være folk ikke vil vente på at diverse store billeder osv. bliver loadet. Prøv at tage et kig på optimering af billeder og scripts.
Tak for feedback! Det kan godt være vi skal have kigget på hastigheden.
Du skriver "Trafikken stiger pænt løbende, men ordrerne følger ikke helt med" kan det være fordi brugerens intention, og hvor brugeren reelt lander ikke stemmer overens? Med andre ord. Lander brugeren på en forkert landingsside? Der er f.eks. flere værktøjer som kan være nyttig: Hotjar, Google Analytics event tracking, bounce rate etc.
Tak for feedback! Vi har opsat Google Ads til de mest populære produkter med hver deres landingsside, så de besøgende burde lande på den landingpage, der er mest relevant for dem. Jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på tallene i Google Analytics på landingside niveau.
Udmiddelbart synes jeg det er et fint site - med fine grønne CTA knapper, vigtige informationer såsom filtjek og mængderabatter. Jeres produkttekster kunne godt være en smule mere fyldende og beskrive, hvad produktet kan, hvordan det bruges og hvad der gør dem unikke (Det er helt sikkert umuligt på nogle produkter - og muligt på andre).
Du skriver selv, at der er opsat Google Ads til de mest populære produkter. Har du prøvet at bytte landingsiderne ud og set om det har nogen indvirkning på Quality score? Har du tjekket dine Search terms og set om du byder på søgeord der ikke er relevante og tilføjet dem som negative søgeord? Tag også et kig i Analytics - der ligger nok en del data der kan arbejdes på :-)
http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.
Udmiddelbart synes jeg det er et fint site - med fine grønne CTA knapper, vigtige informationer såsom filtjek og mængderabatter. Jeres produkttekster kunne godt være en smule mere fyldende og beskrive, hvad produktet kan, hvordan det bruges og hvad der gør dem unikke (Det er helt sikkert umuligt på nogle produkter - og muligt på andre).
Du skriver selv, at der er opsat Google Ads til de mest populære produkter. Har du prøvet at bytte landingsiderne ud og set om det har nogen indvirkning på Quality score? Har du tjekket dine Search terms og set om du byder på søgeord der ikke er relevante og tilføjet dem som negative søgeord? Tag også et kig i Analytics - der ligger nok en del data der kan arbejdes på :-)
Hej Kristoffer
Tak for de mange gode råd. Det vil vi prøve at tage et kig på :)