Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min forsikring vil ikke dække

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været så uheldig at have haft indbrud i min kælder som er under min private bolig. der blev bl.a. stjålet en meget kostbar cykel som jeg selv har samlet af diverse reservedele købt i USA.
Jeg har indsendt alle papirene til mit forsikringsselskab men de nægter at dække da jeg har en cykelforretning og det er derfor min erhvervsfordikring som skal dække. sådan en har jeg desværre bare ikke da jeg ikke har et stort varelager.
 
Men jeg mener at det er min private indbo forsikring der skal dække fordi
1. Det er en cykel jeg har lavet til mig selv som jeg skal bruge "privat"
2. Cyklen blev stjålet fra min private ejendom og ikke fra mit varelager som er et helt andet sted.
3. Cyklen er ikke til salg for kunder
 
Hvordan overbeviser jeg dem om at det er min private cykel som ikke har noget at gøre med mit firma. Der er vel ikke noget galt ved at købe noget af sit eget firma?? Jeg har ikke lavet nogen faktura til mig selv endnu??
 
Hvad gør jeg??
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har papir på, at det er dig, der ejer cyklen (du har betalt den), så er det jo som udgangspunkt din privatforsikring, der skal dække. Normalt er det sådan, at hvis du har noget specielt kostbart, der skal med under forsikringen (malerier, tæpper, eller andet - og også en speciel cykel) bør det være nævnt i forsikringspolicen. Der er flere sager, hvor dækning er afvist fordi det havde en værdi, hvor du skal have en tillægsforsikring (det er jo et vurderingsspørgsmål, så opgiv ikke af den grund).
 
Men det er jo for sent nu at have det med på forsikringspolicen. Du kan tale med forsikringsoplysningen hvor du kan spørge om dine muligheder og rettigheder. Og så er der altid forsikringsankenævnet http://www.ankeforsikring.dk/. På deres hjemmeside kan du finde generelt og du kan se kendelser. Du kan eventuelt ringe og høre dem. Jeg kan ikke huske om forbrugerstyrelsen www.forbrug.dk tager sig af den slags - men du kan da altid ringe og forhøre dig.
 
God fornøjelse (jeg misunder dig ikke)
 
Hilsen fra Jakob 
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en kvittering for dine køb af dele går jeg ud fra.

Står dit firmanavn eller dit privatnavn på de kvitteringer?
 
Står de i firmanavn er forsikringsselskabet i sin gode ret til at afvise, omvendt
forholder det sig hvis det er i privatnavn.
 
Står du og skal bruge erhvervsforsikringer kan du ringe til mig (30254792, men vent til på mandag )
Jeg arbejder som forsikringsmægler og kan finde de rigtige forsikringer til dig - til en meget fornuftig pris.
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvitteringen står i mit firma navn, men det er jo en cykel jeg har bygget til mig selv. Og cyklen skal bruges privat.

Det er min egen cykel. Hvad nu hvis man forestiller sig at firmaet lukkede og cyklen blev stjålet derefter. Kan jeg så heller ikke få den dækket fordi der står mit "gamle" firmanavn på fakturen
 
Det kan simpelthen ikke passe at jeg ikke kan købe noget af mit eget firma og benytte det privat!
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis papirerne står i firmaets navn kan jeg godt forstå, at forsikringsselskabet afviser din anmeldelse.
Du er jo nødt til overfor fors.selskabet af dokumentere at det var din cykel og ikke firmaets cykel - selvom du alene bruger den privat. Har du ikke fremsendt dokumentation for, at du har købt cyklen af din virksomhed? Og så vil jeg nok også se på, hvornår fakturaen, med salget af cyklen til dig selv, er dateret. Fors.selskaber kikker meget på fors.svindel (ikke at jeg tror at dette er det) så vær opmærksom på, hvad du anmelder og dokumenterer. Så hvis du ikke har en hvad man kan kalde en reel faktura for købet af firmaet til dig selv, så er den svær at bære igennem (jeg har selv været ansat i et fors.selskabet og hvad man ikke ser og oplever der - jeg kan desværre mange historier). Det er lige før, at jeg vil anbefale at du rådfører dig med en advokat (der findes gratis advokathjælp rundt omkring - se evt. i telefonbogen).
 
Jeg så i øvrigt også lige din hjemmeside - helt fin.
 
Hilsen Jakob
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)