Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Feriepenge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino venner, 

Jeg har et spørgsmål mht. Feriepenge. Jeg har et enkeltmandsselskab og samtidig arbejder jeg også som freelance. Jeg har i 2019 modtaget Feriepenge for de arbejdstimer jeg har foretaget som honorar (freelance) og er i tvivl om hvordan jeg skal bogføre dem. 

Jeg er i gang med regnskabet for 2019 for mit enkeltmandsselskab og siden jeg har modtaget 950,- kr. som feriepengene i min erhvervskonto så tænkter jeg på jeg nok skal inkludere dem i regnskabet for enkeltmandsvirksomheden, men er i tvivl om hvilken konti jeg skal brug.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Tak og god påske!

Tilmeldt 4. Apr 20
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil også vide dette og hvordan man gør det i economics :-)

Partner i Norh Låsesmed

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et lidt mere generelt svar til jer begge.

Så vidt jeg ved, kan man ikke får feriepenge af honorar. Beløbet skal være afregnet som A-indkomst med lønseddel, og beløbet (også feriepengene) rer indberettet til e-indkomst. Du kan finde oplysninger om dette i din skattemappe (SKAT TastSelv Borger).

Inden du kan få hjælp til bogføringen, så er du nødt til at oplyse, hvordan beskatningen af både honorar og feriepenge er sket.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for beskeden. Det rigtigt at feriepengene kommer fra a-indkomst. Jeg har lavet forskellige freelance arbejde hvor nogle selskaber har betalt mig som honorar og andre som a-indkomst. Så du har ret mht. det du siger. 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

så burde det være netto feriepenge efter skat, du modtager. Beøbet skal så over på din private konto enten som bankoverførsel eller på hævet privat kontoen (enkeltmandsvirksomhed). Mere bogføring er der ikke i det.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, så du mener det slet ikke skal med i regnskabet for enkeltmandsvirksomhed? Og jeg skal overføre det til mellemregning? 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt nej. Din løn og feriepenge er før AM-bidrag og A-Skat med under 11 på din selvangivelse (AM-indkomst), og det burde også fremgå af din skattemappe, hvis løn og feriepenge er beskattet i 2019.

Du kan ikke rette i rubrik 11 på selvangivelsen, så tager du det med i dit regnskab, så beskattes du 2 gange.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)