Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulenthjælp søges. Software, netværk og hardware.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et problem i vores lille virksomhed, nemlig at vores it systemer og arbejdsrutiner er ret forældet, men vi mangler viden og hjælp til at komme videre. Vi har været et lille enmandsfirma, og it systemerne er stadig i høj grad derefter.

Da jeg kun har begrænset kendskab til it, ønsker vi ikke blot hjælp her på sitet, men en konsulent der kan komme ud og give os kompetent vejledning, og hjælpe med at få alt sat op, indkøbt det rette udstyr osv.

Situationen er pt. således:
Vi sidder 2-3 personer på én adresse, og har desuden et lager hvor vi også har en person gående fast.
Alle emails går til én computer (min bærbare). Jeg har en kontordame, der ikke kan svare emails, når jeg arbejder på den bærbare. Derfor ender det med at jeg besvarer næsten alle, på trods af at hun sagtens kan svare på ca. halvdelen.
Vi bruger outlook og er nogenlunde tilfreds med det, men er åbne overfor forslag. Jeg gætter på at det måske er noget hosted outlook vi skal have, men er langtfra sikker.
Det skal gerne være således, at nogle emails går direkte til en person, mens andre emails kan læses og svares af alle, og alle kan se tidligere afsendte emails osv.

Vores netværk er ikke sat ordenligt op. Vi kan derfor ikke dele printere, dokumenter osv.
Visse dokumenter skal dog kunne bruges af alle, uanset hvilken computer man sidder ved og hvilke der er tændt osv. Jeg antager at printerne skal køres over netværket på en eller anden måde?

Visse dokumenter skal kunne anvendes og redigeres, både fra vores lager og fra alle pc'ere på kontoret, samt bærbar uanset hvor den er.
Til dette har vi forsøgt os med noget hosted sharepoint, men har pt. ikke fået det op at køre, da der anvendes brevfletning mellem word og excel dokumenter, og det kan vi ikke få til at fungere, når det er på sharepoint.

Vores regnskabssystem (pt. summasummarum) skal også gerne kunne bruges fra flere pc'ere på kontoret.

 Vi vil foretrække hostede løsninger frem for f.eks. egen server, pga. vedligeholdelse og sikkerhed.

Er der nogen der selv vil, eller kan anbefale en, der har mulighed for at påtage sig sådan en opgave?
Vores kontor ligger i Faxe, ca. en times kørsel fra København.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

 

Det vil jeg gerne hjælpe dig med, det er normalt sådanne opgaver vi løser.

kontakt mig på kell (at) proff-solutions.dk

Med venlig hilsen

Kell Jørgensen
proff-solutions.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)