Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fortoldning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP

Jeg har købt et parti varer i Tyrkiet. De er afsendt og skulle komme på Onsdag.
Det er første gang jeg importerer.
Jeg kommer nu meget i tvivl om jeg skal stå for fortoldning eller leverandøren ( transportfirmaet er fra Tyrkiet ) står for det.
Det skal lige siges at jeg har købt varerne CIF Leverandøren betaler fragtomkostninger.
 
MEN HVAD MED FORTOLDNING.
 
Er der en der kan hjælpe mig.
 
Med venlig hilsen
 
Per Mortensen
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du skal fortolde? Du kan med grund ringe til skat eller tjekke: vita.skat.dk og høre hvad tolden eller afgiften er.

Fyr spørgsmelene af...
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
De gange jeg har skulle fortolde noget, har fragt firmaet meddelt mig at varene var blevet taget ud af Told & Skat og derefter fik jeg et beløb jeg skulle betale hvorefter den endelige levering skete.
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige modtaget en fax med en kopi af et forsendelsedokument Jeg tror det er et tolddokument. Jeg har også modtaget et ATR Certifikat samt en fakturakopi.
 
Jeg er tilmeldt told og skat sikkerhedsstillelsesordning så hvis papirerne ellers er i orden burde det vel gå som det skal.
 
Brian hvor var varerne mens du betalte tolden. På et lager eller sådan. Mit fragt- firma kommer fra tyrkiet ( de kan vel ikke holde og vente flere dage på at man betaler tolden ).
 
Med venlig hilsen
 
Per
 
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/11/2006 7:31:00 PM
Forfatter: Pemo


Brian hvor var varerne mens du betalte tolden. På et lager eller sådan. Mit fragt- firma kommer fra tyrkiet ( de kan vel ikke holde og vente flere dage på at man betaler tolden ).




Det ved/husker jeg faktisk ikke, første gang var et parti dvd afspillere fra Hong Kong omkring 1997 og sidst en motor fra USA for et par år siden, så det ligger ikke lige friskt i hukommelsen. Der gik dog ikke ret lang tid til jeg fik det udleveret.
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket Helle

Skat skriver
Når varerne er kommet til Danmark, skal de fortoldes. Det betyder, at du skal udfylde et såkaldt EF-enhedsdokument og sende dokumentet og en kopi af faktura, fragtbrev og evt. oprindelsesdokumentation mv. til et skattecenter
 
Disse dokumenter er dem jeg har modtaget på fax så jeg forventer at de er sammen med varerne. Jeg tænker så om de ikke bare afleverer dem når bilen kommer hertil landet??. Eller mon jeg også skal udfylde disse papir og sende til told og skat??.
 
Men jeg tager kontakt til told og skat imorgen så får i lige svaret. Og på torsdag når jeg forhåblig har modtaget mine varer får i lige en melding om hvordan det gik.
 
Med venlig hilsen
 
Per 
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg lovede at fortælle hvordan min lille sag gik. Det gik sådan at jeg blev kontaktet af Leman som er samarbejdsparter med det tyrkiske transportfirma, og de vil så stå for fortoldningen. Mine varer bliver dog først lev. fredag men sådan er det vel altid, at man må regne med et par dage forsinkelse.
 
Per
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)