Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping Told

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har lige etableret en webshop, som benytter sig af dropshipping, hvilket vil sige jeg varen bliver sendt direkte til kunden i DK. 

I den forbindelse har jeg lige nu op til 5 forskellige aftaler med virksomheder fra lande uden fra EU. Mine priser på mine produkter på webshoppen, står lige nu som inklusiv moms og gratis fragt på alle varer. 

Mit spørgsmål lyder på nu.. Hvorledes skal jeg lave en aftale, således at jeg betaler for evt. told og import gebyr inden kunden modtager varen.

eller skal jeg på webshoppen lave istedet en bemærkning på at de måske får en ekstra regning på 12%, gebyr, og moms, og sætte priserne måske ned. 

Nogle forslag til den bedste løsning? 

VH L14

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest ville jeg som kunde blive passed hvis jeg bestilte en vare i en dansk webshop og på nogen måde ikke vidste jeg fik til, gebyr og moms oveni - og når jeg blev gjort opmærksom, ville jeg omg hoppe ud af shoppen - det er også besværligt da pakken skal indholde DIN pris til kunden og ikke din pris fra Kina


Det er og bliver skidt ide med dropshipping fra uden for EU - og du kan kun selv tage told og moms ved at få det ind til et lagerhotel hvorfra du så sendere varen med din faktura

fidn EU leverandører - det du har er et velkendt problem for alle med de intentioner http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg har lavet en aftale med min leverandøre i usa, at de betaler for told, skat og gebyr på forhånd. (Delivery Duty Paid). Således er jeg nu sikker på at kunderne ikke modtager en udforudsigelig ekstra regning. Dog er jeg i tvivl i hvordan jeg kan 100% forsikre mig at de holder hvad vi har aftalt, omkring dette. Er der noget papir arbejde eller andet bekræftelse papir, som kan forsikre mig dette?

 

har tænk på at man evt. kan ringe til skat's hovedkontor i usa for at forsikre at dette er en troværdig virksomhed

 

Vh. L14

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

det med betalt told osv kan man jo via shopusa - det vil jo bl.a. kræve at de er momsregistrerede i Danmark - ellers kan de jo ikke betale momsen ind og både momsen og tolden skal jo beregnes på den pris DU tager fra slutkunden når den leveres til denne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm ja shopusa virker til at være en rigtig god løsning for mig, TAK!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)