Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Filial i Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bor i øjeblikket i Rumænien, og tænker på at starte et rumænsk anpartsselskab med begrænset ansvar sammen med en kammerat der bor i Danmark. Virksomheden skal leve af at sælge medlemsskaber til egenudviklede websites, der stiller en eller flere nyttige services til rådighed. Vi vil gerne sælge til hele verden - herunder Danmark - og betalingen skal foregå med betalingskort. Vi har allerede fundet en rumænsk merchant, der kan giver os mulighed for at tage imod betaling med VISA, Master Card osv.

Her kommer udfordringen. Vi vil gerne have at danske kunder kan betale med Dankort, men PBS kræver at man har et dansk CVR nr. for at kunne lave en indløsningsaftale med dem. Det er lidt en bet for vi vil gerne have så få administrative omkostninger som muligt (vi forventer ikke at blive rige af det her - kun at få en årlig supplerende indtægt i form af udbytte fra den rumænske virksomhed).

Inde på Erhvervs- og Selskabsstyrelsens hjemmeside kan vi se at man kan oprette noget der hedder en filial (http://www.eogs.dk/sw25717.asp). Umiddelbart ser det ud til at være det vi har brug for, men vi er i tvivl om hvor meget administrativt bøvl der er forbundet med at have en filial. Er det f.eks. påkrævet at have en dansk revisor? Vi regner nemlig med at have en rumænsk revisor til det rumænske selskabs regnskab.

Derudover: hvis vi sælger et medlemsskab over nettet til en dansk kunde, der betaler med Dankort, skal prisen for ydelsen så være inklusiv 25% moms eller skal det være 19% (som momsen er her i Rumænien for den slags ydelser)?

Skal der betales dansk eller rumænsk skat af indtægter fra kunder, der betaler med Dankort?

Håber der er nogen som kan være behjælpelig med et svar og eventuelt fortælle os om andre ting vi skal være opmærksomme på.

På forhånd tak og god weekend (weekend plăcut som vi siger hernede)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

yakinu:
administrativt bøvl der er forbundet med at have en filial

En bedre løsning er et dansk SMBA-selskab,  som står for "selskab med begrænset ansvar". Der skal som hovedregel kun laves et simpelt regnskab og der kræves ikke revisor.

yakinu:
dansk eller rumænsk skat af indtægter

Det afhænger principielt af hvordan I posterer indtægter og de tilhørende omkostninger. Et dansk og rumænsk selskab må gerne handle med hinanden.

I skal selvfølgelig studere dobbeltbeskatningsoverenskomsten, hvis en sådan eksisterer og stadig er gyldig.

Når man driver virksomhed i flere EU-lande står I langt bedre end ved beskatning alene i Danmark.

I må regne med at skulle betale noget  for regnskabsmæssig og skattemæssig assistance.

Een af mine klienter arbejder fra Slovenien. 

I kan kontakte mig via et af mine selskaber.

Med venlig hilsen fra  Ejler Ottesen 

------------------------------------------------- 

1Base Skattetransaktioner SMBA
    IP #   : +45-36-965921 direkte IP telefon/telefonsvarer
    IP # US: +1-337-935-0211
    E-mail : eo@1base.com
    E-mail : ejler.ottesen@gmail.com (reserve)
    Skype  : ejlerottesen (VoIP og telefonsvarer)

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mange forbindelser i Rumænien. hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte mig .

P.S.

Du betaler skat i de lande, hvor virksomheden er registreret.
Vær forsigtig med moms.

Online Netværk http://www.danskemarked.dk/

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Du er da opmærksom på, at du besvarer et indlæg, som er 2½ år gammelt, ikke?

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)