Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Basis Erhvervskonto uden ekstrem due diligence?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

yiippie:
Nu har jeg blot brug for en simpel DKK konto som kan tilknyttes Mobilepay som mine kunder kan bruge til betalinger.

Det har jeg selv prøvet, at få. Kravene er så store, hvidvask, som der skal skrives under på naturligvis osv. Derudover kræver flere at der skal betales kr. 10.000,00 og så vil de så på det.

Jeg har fået bank i Tyskland, men mens jeg ventede, da modtog jeg kr. xxx.xxx,xx i kontanter. Jeg forklarede kunderne, situationen og de hævede og jeg hentede. Kunderne fik deres varer, jeg fik min betaling. Når systemet er blevet så tungt, at tyv tror hver mand stjæler, så..

Vi kan flyve til Mars, men få en simpel bankkonto, det kan vi ikke i 2020.

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Jeg har fået bank i Tyskland, men mens jeg ventede, da modtog jeg kr. xxx.xxx,xx i kontanter. Jeg forklarede kunderne, situationen og de hævede og jeg hentede. Kunderne fik deres varer, jeg fik min betaling. Når systemet er blevet så tungt, at tyv tror hver mand stjæler, så..

Synes på et tidspunkt jeg læste om en bilforhandler der fik en stor bøde, fordi han havde solgt bil(er) kontant. Må man virkelig gerne tage imod 100.000 DKK i kontant for en ordre? Eller skal det bare indberettes?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

endnuen1:
Må man virkelig gerne tage imod 100.000 DKK i kontant for en ordre? Eller skal det bare indberettes?
kort nej - og der er meget klare regler for håndteringen og indberetning mm https://johnhannover.blogspot.com/2019/12/kontant-betaling-hvad-ma-vi.html 

Nogle kunder må være meget venlige. Hvis jeg havde en leverandør der fortalte mig, at han ikke kunne finde en bank jeg kunne betale til, men at jeg skulle gå ud og hæve kontanter (jeg vil sige næsten lige meget hvor mange) - så var jeg ude over alle hække og borte fra sådan en leverandør - inden han kunne nå at sige rap

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

endnuen1:

Pythonrap:
Jeg har fået bank i Tyskland, men mens jeg ventede, da modtog jeg kr. xxx.xxx,xx i kontanter. Jeg forklarede kunderne, situationen og de hævede og jeg hentede. Kunderne fik deres varer, jeg fik min betaling. Når systemet er blevet så tungt, at tyv tror hver mand stjæler, så..

Synes på et tidspunkt jeg læste om en bilforhandler der fik en stor bøde, fordi han havde solgt bil(er) kontant. Må man virkelig gerne tage imod 100.000 DKK i kontant for en ordre? Eller skal det bare indberettes?

Man må MODTAGE maksimalt kr 50.000,- og det må ikke deles op i rater, således at ratebeløb tilsammen overstiger kr 50.000,- Den, der betaler beløbet, skal indberette til SKAT, at vedkommende har betalt kr xx.xxx kontant, hvis beløbet overstiger 8.000,-

Så hvis du selv indbetaler f.eks. 9.000,- til en anden erhvervsdrivende, så påtager du dig ansvar for, at den erhvervsdrivende faktisk betaler sin skat og moms. Hvis du vil undgå dette ansvar, så skal du holde betalingen under 8.000 eller indberette til SKAT eller endelig bare betale elektronisk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)