Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - Indberetning af overskud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Står desværre og har brug for lidt hjælp vedr. hvilket rubriknr. på forskudsopgørelsen der skal indberettes overskud.

Har talt med SKAT og de oplyser at det er rubrik 217 på den personlige forskudsopgørelse. Men hvis jeg kigger på den personelige forskudsopgørelse rubrik 217 så står der at det er "Over-/underskud ved skibsvirksomhed (underskud angives med minus). Overskud ved anpartsvirksomhed". Er det korrekt eller er det mig som ikke har hørt godt nok efter da de oplyste mig rubrik nummeret?

Er der en af jer som har mulighed for at oplyse den korrekte rubrik?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Charlotte 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

 

Tusind tak for svar, men jeg er stadigvæk ikke helt med.

Hos SKAT fortalte de at det skulle oplyses på den personlige selvangivelse for 2020.

På selvangivelsen findes rubrik 111 ikke og 118 vedr. kirkeskat? Jeg er forvirret.... 

Årsagen til at det er relevant skyldes at der helst skal kunne udbetales "løn" fra enkeltmandsvirksomheden for første gang - virksomheden er oprettet for lang tid siden, men det er først nu blevet aktuelt at få "løn".

 

Med venlig hilsen

Charlotte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

NY2016:

Hej John.

 

Tusind tak for svar, men jeg er stadigvæk ikke helt med.

Hos SKAT fortalte de at det skulle oplyses på den personlige selvangivelse for 2020.

På selvangivelsen findes rubrik 111 ikke og 118 vedr. kirkeskat? Jeg er forvirret.... 

Årsagen til at det er relevant skyldes at der helst skal kunne udbetales "løn" fra enkeltmandsvirksomheden for første gang - virksomheden er oprettet for lang tid siden, men det er først nu blevet aktuelt at få "løn".

 

Med venlig hilsen

Charlotte

jo- kryds af for - har startet virksomhed så ser du alle felter - eller vælg - fold alle felter ud, mener jeg giver samme - og så ser du 111 og de andre jeg nævner

Det du skriver med langt tid CVR men først nu løn får det til at fryse lidt i årene, for løn til dig selv har man slet ikke i enkeltmands og hævninger til dig selv har lige præcis 0 betydning for resultatet til skat, så jeg tror du misser en masse om hvordan man beskattes i enkeltmands. Resultatet har du altid skulle have i rubrik 111 (underskud 112) uanset hvad du hæver eller skyder ind. Overvej at betal en online bogholder eller revisor for hjælp, for du misser vist ellers en del, som kan give rod og koste - læs ellers http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og overvej 55 kr efter letlæst e bog eller paperback - Personlig virksomhed https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)