Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skæreplotter anbefalinger søges

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har startet en virksomhed som sælger forskellige typer kort, plakater og festpynt. Produkterne er personligt tilpasset kunden og jeg skal derfor producere varerne hjemme i kælderen på bestilling. Til det skal jeg bruge en skæremaskine / skæreplotter. 

Vi har forsøgt os med en Silhoeutte Cameo 4 og hvilken fiasko! Efter 5 måneders forsøg og uendelige timers support fra Silhouette har vi opgivet at få den til at virke med vores designs. Den kan slet ikke skære præcist nok til vores detaljerede designs og der er meget spildtid på at forsøge at redde det manuelt med kniv. 

Jeg søger derfor anbefalinger til en PROFESSIONEL maskine, som kan:
- skære yderst præcist i 300 g karton, også gerne tyndt plastik og træ
- klare A3 størrelse men bonus hvis større
- gerne skære/printe kombi
- købes for max 15.000 kr. 

Efter timer på Google har jeg umiddelbart fundet frem til, at ScanNcut er udelukkede, men måske en af disse kunne fungere:
- en maskine fra skilteproduktion.dk 
- Roland ??
- Cricut Maker (men måske for hobbyagtig?)

Alternativt skal vi måske ud i en laserskæringsmaskine, men det bliver nok for dyrt. 

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trine

Jeg skal starte med at sige at jeg ikke har en plotter, men selv leder efter noget lignende (dog skal jeg ikke bruge printerfunktionen og behøver heller ikke kunne skære i hård plast og træ).

Jeg har spurgt hos Skilteproduktion.dk, og de har ikke noget som skærer i over 0,8 mm tykkelse.

Er det kun pga manglende printerfunktion i fravælger Scanncut? 

Eller skyldtes fravalget at i skal skære i træ og plast, som måske er for meget for denne?

Hvad er tykkelsen på materialerne?

Har i mange ens formater, så der evt ville kunne laves et standseværktøj til at standse de mest besværlige materialer ud, og så kunne resten køres på en digital maskine?

sådan noget som tynde balsatræplader til modelfly og lignende skæres normalt med laser.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathniel:

Hej Trine

Jeg skal starte med at sige at jeg ikke har en plotter, men selv leder efter noget lignende (dog skal jeg ikke bruge printerfunktionen og behøver heller ikke kunne skære i hård plast og træ).

Jeg har spurgt hos Skilteproduktion.dk, og de har ikke noget som skærer i over 0,8 mm tykkelse.

Er det kun pga manglende printerfunktion i fravælger Scanncut? 

Eller skyldtes fravalget at i skal skære i træ og plast, som måske er for meget for denne?

Hvad er tykkelsen på materialerne?

Har i mange ens formater, så der evt ville kunne laves et standseværktøj til at standse de mest besværlige materialer ud, og så kunne resten køres på en digital maskine?

sådan noget som tynde balsatræplader til modelfly og lignende skæres normalt med laser.



Printerfunktion er mere nice-to-have end must-have. Det vigtigste er en maskine som skærer til perfektion. 

Umiddelbart farvælger vi Scanncut fordi vi (at dømme efter utallige anmeldelser på nettet) vurderer, at den har lavere skærekraft end f.eks. Silhouette-maskinen, som vi allerede har og ikke er tilfredse med. Hvis vi er ude i denne type (hobby)maskine tror jeg, at det skal være en Cricut Maker, som får langt bedre anmeldelser inden for denne kategori af maskine. Vi har afprøvet vores designs på en Cricut Maker med kraftig karton, og det gav et okay resultat men ikke perfekt. Der vil stadig være manuelle tilretninger i hånden f.eks. ved spidse kanter. Og det er dem vi gerne vil undgå ved at købe en mere professionel/dyrere type maskine.

Vores vigtigste krav er en maskine som kan skære perfekt i op til 300 g karton. Vi vil også rigtig gerne have, at den kan skære i en form for tynd plastik. Jeg er ikke helt sikker på hvilken type plastik, men noget som kan fås i farver som sort, guld, sølv. Det behøver ikke være mere end 5-8 mm tykt. 

Det er nice-to-have at den også kan skære i træ, f.eks. balsatræ, men ikke et krav.  

Vi har også talt om laser, men der er vi også på bar bund ift. hvor vi skal starte, og de er noget dyrere, så vi vil i første omgang undersøge om der findes et godt alternativ til vores behov. 

Vores produkter laves personligt til kunden, så der er ingen ens formater og derfor kan vi ikke bruge et standseværktøj. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)