Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat “lån” til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa. Har netop lige startet et enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg som privatperson har “lånt” min firma 50000-.

Hvordan og hvorledes foregår det lige med, at jeg kan trække de penge tilbage til mig selv, som privat igen, skattefrit da der er betalt skat en gang jo.

Kan jeg trække de 50000-. Fra som direkte overførsel fra min erhvervskonto og direkte ind til privat? Det skal lige siges at jeg godt er klar over, at det skal i regnskabet. Bare mere om det er sådan lige til med, at når min virksomhed har ramt de 50000-. Om jeg kan overfører det “lånte” beløb tilbage igen, når der er 50k liggende.


Tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt du skyder ind eller hæver - i personlig virksomhed sker som indskud eller hævning på konto mellemregning i status - og bank som modpost Det går SLET ikke i drift og påvirker slet ikke resultatet og du kan derfor skyde ind og hæve alt du vil, uden skat 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html om skat i personlig virksomhed

og https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html som er e-bog eller paperback til meget små penge (tror 55 for ebogen) - let læst om alt det du bør vide når du har personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, som John skriver, kan du sætte ind og hæve som du vil. Din enkeltmandsvirksomhed er en forlængelse af dig som privatperson og altså ikke et selskab (der er en selvstændig enhed).

I sidste instans skal du i forhold til dit firma betale skat af det du tjener fratrukket de nødvendige udgifter du har.
Om du så har sat et beløb ind eller ej (og/eller har hævet dem igen) har ingen indflydelse på dit resultat.

Når det er sagt, er det (i mine øjne) en supergod ide at starte med penge, man selv skyder ind i stedet for at låne dem i banken.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)