Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksisterende gammel hjemmeside -> ny hjemmeside med samme domæne

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Når du køber et nyt webhotel så får du ofte en midlertidig adresse du kan bruge mens den nye side bliver lavet. Først når den er helt færdig så kan I skifte over fra det gamle webhotel.

Hvad jeg lige har googlet lidt til virker det som om, jeg skal koble domæne på med det samme. Hvordan (og hvor) fungerer det med en midlertidig adresse? Jeg har umiddelbart kun lige tænkt subdomæne, men tænker det bliver noget bøvl, hvis alle billeder og PDF filer jeg skal uploade lægger sig til subdomænet, når jeg så skal skifte til det rigtige domæne :( 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:
Hvad jeg lige har googlet lidt til virker det som om, jeg skal koble domæne på med det samme.

Nu har jeg lavet det her i over 23 år og jeg har lavet mange websites for kunder hvor de havde deres gamle kørende imens. Nogle har været på den samme server og nogle har været på et nyt webhotel.

pernillex:
Hvordan (og hvor) fungerer det med en midlertidig adresse?

Lad os sige at du får et webhotel hos ByensBedsteHotel.dk og så vil du tit få en adresse som hedder 45352345.byensbedstehotel.dk - så laver du din hjemmeside der og når du er klar med den så skal DNS bare ændres fra det gamle webhotel til det nye.

pernillex:
Jeg har umiddelbart kun lige tænkt subdomæne, men tænker det bliver noget bøvl, hvis alle billeder og PDF filer jeg skal uploade lægger sig til subdomænet, når jeg så skal skifte til det rigtige domæne

Det gør de ikke fordi (hvis det er lavet rigtigt) så er det kun ét sted det skal rettes

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Lad os sige at du får et webhotel hos ByensBedsteHotel.dk og så vil du tit få en adresse som hedder 45352345.byensbedstehotel.dk - så laver du din hjemmeside der og når du er klar med den så skal DNS bare ændres fra det gamle webhotel til det nye.

pernillex:
Jeg har umiddelbart kun lige tænkt subdomæne, men tænker det bliver noget bøvl, hvis alle billeder og PDF filer jeg skal uploade lægger sig til subdomænet, når jeg så skal skifte til det rigtige domæne

Det gør de ikke fordi (hvis det er lavet rigtigt) så er det kun ét sted det skal rettes

Ok - så jeg (eller en anden) burde kunne lave det på et subdomæne, og så bare arbejde på det som var det det "rigtige" domæne - for herefter at kunne flytte det med alt indholdet til det rigtige domæne? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:
Ok - så jeg (eller en anden) burde kunne lave det på et subdomæne, og så bare arbejde på det som var det det "rigtige" domæne - for herefter at kunne flytte det med alt indholdet til det rigtige domæne? 

Ja..... det er rigtigt

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

pernillex:
Ok - så jeg (eller en anden) burde kunne lave det på et subdomæne, og så bare arbejde på det som var det det "rigtige" domæne - for herefter at kunne flytte det med alt indholdet til det rigtige domæne? 

Ja..... det er rigtigt

Fantastisk, så bliver det hele noget nemmere for mig (at forstå Skype-BigSmile)

Er det noget, jeg selv burde kunne finde ud af - eller er det et større projekt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:
Er det noget, jeg selv burde kunne finde ud af - eller er det et større projekt?

Jeg vil anbefale dig at få fat i en der kan hjælpe dig hvor du evt. kan sidde ved siden af og følge med - eller guide dig til hvordan du skal gøre det. 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

pernillex:
Er det noget, jeg selv burde kunne finde ud af - eller er det et større projekt?

Jeg vil anbefale dig at få fat i en der kan hjælpe dig hvor du evt. kan sidde ved siden af og følge med - eller guide dig til hvordan du skal gøre det. 

Ok super. Vi tænker bare flytning af gammelt domænenavn over på ny side, der lige pt. har subdomæne - ikke? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:
Ok super. Vi tænker bare flytning af gammelt domænenavn over på ny side, der lige pt. har subdomæne - ikke?

Glem det gamle domæne indtil jeres nye side er færdig :) Det er meget nemmere

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men hvad tænker du så det nye skal kobles på, mens jeg venter på, at det er færdigt? :) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:

Ja men hvad tænker du så det nye skal kobles på, mens jeg venter på, at det er færdigt? :) 

Du kan være heldig at det nye webhotel har et midlertidigt domæne du kan bruge. Ellers kan du jo bare købe et - de koster jo kun 50 kr idag. Om du tager dfsdfsa.dk eller jhlkjl.dk er lige meget :) Det skal alligevel skrottes efter brug.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)