Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS TILBAGE I ANSIGTET?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære netværk,

Jeg har just betalt min moms for første halvår - men fik den straks retur ind på erhvervskonto. Uden forklaring.

Fristen er 1/3 2021. Gider de ikke have mine penge stående?

På forhånd tak.

Mvh Ole
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

denne betaling er udsat til marts 2021, som et lille lån fra staten.

Tilmeldt 8. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Så det betyder, at man simpelthen ikke MÅ få betalingen ud af systemet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

OleJeppesenKommunikation:
Så det betyder, at man simpelthen ikke MÅ få betalingen ud af systemet?

det betyder, at staten ikke som udgangspunkt MÅ beholde borgernes penge, hvis ikke de har dem til gode - af samme grund kommer negativ moms ud hurtigt MEN - du kan ændre udbetalingsgrænsen i din skattekonto op til pt 1 mia - (loft hævet netop for corona moms og hjælpepakker) og fra april næste år til 200.000 kr - så kommer penge kun retur, hvis du betaler over den udbetalingsgrænse du sætter i din skattekonto. Du vil så heller ikke få udbetalt negativ moms, før beløbet er over den grænse du sætter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
1000 tak for stor hjælp! 👍

Jeg er nytilflytter, så sig mig: Sletter jeg nu denne tråd for at rydde op? Og til en anden gang: Er der en form for chat-funktion til hurtige spørgsmål?
Mvh Ole
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du lader den stå så andre har glæde af den og nej ingen chat funktion og lille råd - brug alm små bogstaver i overskift og få den så forståelig som muligt for at få bedst mulige svar :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Jeg er nu meget godt tilfreds med svarene, men det er noteret.
Mvh Ole
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OleJeppesenKommunikation:
Jeg er nu meget godt tilfreds med svarene, men det er noteret.
Mvh Ole

godt du kunne bruge svar - det var kun fordi du skrev du var ny og gerne ville høre om man så slettede - om der var chat osv og hvordan man normalt gør og der er STORE BOGSTAVER lidt at råbe, som du givet ved i "kommunikation" og generelt, jo mere præcis i svaret - ex måske "pengene er gået direkte tilbage til min bankkonto" og ikke "lige i ansigtet" vil nogen gange kunne skaffe bedre svar herinde - men vi gør os nu altid umage og forstår godt, at "smide penge ind" som snart er standard udtryk,  ofte betyder enten låne eller indskyde i selskabet - og dit "lige tilbage i ansigtet" var også til at gætte betyder - retur til bank Geeked - Slette indlæg,  som du skrive, kan man ikke, kun rette op til x minutter efter man skrev - men så kan andre finde tråden og måske få svar, uden selv at spørge, igen med god overskrift, lettere at finde når nogen søger samme problem sidenhen - hvor søgning oftere kunne være "moms kommet retur i bank" end "moms tilbage i ansigtet Angel

Ofte, ved helt alm googling, af iværksætterspørgsmål, så finder man det netop ved, at Amino dukker op - hvis det passer til ens spørgsmål. 

Du logger som nævnt på skat.dk som erhverv, og ser så i top "skattekonto" og ved klik på den - udbetalingsgrænse - som du kan hæve - lige nu til 1 milliard (gad vide hvor mange der har så mange penge stående) og fra april have til 200.000 til nu rente - så det kan også være alternativ til penge i bank til minus rente, hvis det er større beløb og man er meget ærgerlig over lidt minusrente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og fra april have til 200.000 til nu rente - så det kan også være alternativ til penge i bank til minus rente

Vil det sige at man får en rente for at have pegene stående på skattekontoen ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
og fra april have til 200.000 til nu rente - så det kan også være alternativ til penge i bank til minus rente

Vil det sige at man får en rente for at have pegene stående på skattekontoen ? 

nej slipper for minusrente - den holder sig på 0 ganske enkelt - og det, at den er forhøjet til udbetaling 1 mia frem til april, er for de som først opkræves momsen til april og de som har fået hjælpepakker, men måske klarer sig fint, og slet ikke får brug for hjælpepakkerne, som så skal betales tilbage. 
De kan - til de ved, at de har ret til hjælpepakken - har fået den indberettede nedgang, lade penge stå på skattekontoen, frem for at skulle have pengene i banken til negativ rente.

Det er efter min mening ret godt tænkt at gardere på den måde fra staten - så tak til dem herfra for den sag. Fra April går grænsen retur til 200.000 kr max - med mindre de ændrer igen af hensyn til de nu lukkede brancher som måske kan få store beløb ind, som KAN skulle retur, hvis tabene ikke bliver som forudset

Vi lever faktisk i et land, der i alle fald prøver - at gøre tingene med fornuft. Ikke at alt er godt - men det her er jo lidt tegn på, at man prøver at tænke ret - og - med samlet folketing på den beslutning. Har du en masse penge i banken til negativ rente som selskab, så kan skattekontoen beskytte mod den negative rente, og det koster næppe staten noget, da de jo mister likvid indtægter ved momskreditten OG penge ved støttepakkerne - så de er i en lånesituation, hvor 0 rente er bedre end de 0,? de skal betale for udenlands statslån

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)