Jeg har søgt vidt og bredt, men synes ikke jeg kan finde noget via Google. Måske er der én eller flere personer i dette forum, der kan dele lignende erfaringer?
Kort og godt:
Hvad gør man, hvis man i et ApS ikke er i stand til at betale sin restskat med forfald her den 20. november?
Finanserne har været små, og mit fokus har altid været at betale kreditorer så driften kunne opretholdes. Jeg har ingen ansatte.
Jeg kan betale ca. 80% af beløbet, og resten ville jeg sagtens kunne afdrage på 12 måneder.
Selvfølgelig skulle jeg have taget højde for dette i bedre tid, men så kom corona og lagde det hele ned :-(
ALLE andre forpligtelser er overholdt til punkt og prikke, inkl. momsbetaling, A-skat, m.v.
Mon her er nogen der kan dele konkrete erfaringer eller råd, så Skat - forhåbentlig - er mig nådig?
Er acontoskatteraten sat for højt, har selskabet mulighed for at sætte raten ned i TastSelv Erhverv. Nedsættelsen skal ske senest på betalingsfristen via TastSelv Erhverv.
Det er restskatten fra selskabets årsopgørelse, der forfalder til betaling den 20. november - den kan jeg vel ikke nedsætte?
Jeg skal også lige nævne at jeg har revisor, men hun ligger desværre syg i disse dage. Derfor jeg forsøger at opsøge lidt viden og forberede mig på forskellige scenarier.
Det er restskatten fra selskabets årsopgørelse, der forfalder til betaling den 20. november - den kan jeg vel ikke nedsætte?
Jeg skal også lige nævne at jeg har revisor, men hun ligger desværre syg i disse dage. Derfor jeg forsøger at opsøge lidt viden og forberede mig på forskellige scenarier.
eg mener ikke du kan delbetale - det ved Steffen mere om - så JEG mener eneste mulighed i mine øjne er, at kontakte skat - eller låne penge af familien osv
Normalt vil du så få et tillæg ved for sen betaling og rykkere, som så ikke er fradragsberettiget, så kan du klare 80% så se om ikke du klarer 100% og husk - der kommer jo også en moms, nu hvor du prioriterer leverandører - for den kan jo være endnu større
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu faldt jeg lige over muligheden for at oprette en betalingsordning via Skattekontoen, hvorved jeg afdrager med et fast beløb hver måned over de næste 12 måneder.
Utroligt jeg ikke har set det før nu, det virker jo næsten for nemt :-)
Så vil jeg bare forhøre mig hos Skat om man f.eks. kan betale 80% af beløbet, og så lave en betalingsordning på resten - så kan forretningen holde sig kørende, og jeg kommer ud med skindet på næsten.
Jeg handler primært i/med udlandet, så der kommer "desværre" ikke meget moms ind eller ud. Det er min egen tid, jeg sælger. Så den del er nem nok.