Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af samlevers firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan jeg købe samlevers enkeltmandsfirma og videreføre med samme firmanavn og naturligvis med nyt cvr. nr. og hvad med evt. gæld i det pågældende firma.
Kan man videre føre firmaet hvis det er lukket ned, og stadig med samme firmanavn?
Hvad skal man give for et firma der er lukket, men der stadig er et varelager?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Et enkeltmandsfirma kan ikke sælges, men din samlever kan sælge aktiverne til dig - herunder navn, hjemmesider, varelager mv.

Gæld kan kun overdrages hvis din samlevers kreditorer går med til det, det gør de nok ikke, men du kan formodentligt godt aftale solidarisk hæftelse.

Mht. prissætning så tal med jeres revisor om det, i og med at der er personlig hæftelse i begge virksomheder vil jeg tro det er lovligt at sælge for 1 krone - jeg kan ikke lige gennemskue om der vil være noget jura der spænder ben der - men det kan jeres revisor :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Troldefar:
Kan jeg købe samlevers enkeltmandsfirma og videreføre med samme firmanavn og naturligvis med nyt cvr. nr. og hvad med evt. gæld i det pågældende firma.
Kan man videre føre firmaet hvis det er lukket ned, og stadig med samme firmanavn?
Hvad skal man give for et firma der er lukket, men der stadig er et varelager?

Du kan ikke købe firmaet nej - CVR til personlig virksomhed er personligt, men du kan godt bruge et firmanavn hun evt har brugt med hendes OK - og du skal så forny alle aftaler, kunder, leverandører bank osv
Gælden bliver ved med at være din samlevers - ligesom resultatet indtil overdragelsen (mellem ægtefæller kan der ske skattemæssig overdragelse under specielle forhold men det virker slet ikke aktuelt her)
Du skal givet købe varelageret og så må I jo blive enige om, hvorvidt der er et overskud som kommer fra kunder der vil forsætte hos dig, som du vil give noget for, formentlig ikke meget - Firmaet er IKKE lukket hvis der er varelager, for det skulle ud inden lukning
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)