Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg sidder og tænker lidt frem og tilbage. Fx hvordan har PriceRunner fået rettigheder til at sammenligne priser ved alle de forskellige virksomheder?

Er det lovligt bare at lave en hjemmeside og fx sammenligne Bilkas produkter med Rema1000 produkter prismæssigt? 

Tak for svar 

Rigtig god aften 

Mvh 

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mart392b:

Hej alle, 

Jeg sidder og tænker lidt frem og tilbage. Fx hvordan har PriceRunner fået rettigheder til at sammenligne priser ved alle de forskellige virksomheder?

Er det lovligt bare at lave en hjemmeside og fx sammenligne Bilkas produkter med Rema1000 produkter prismæssigt? 

Tak for svar 

Rigtig god aften 

Mvh 

Martin

Nu får Pricerunner en jævnt stor provision for eventuelle salg de skaber. Men ja, det er i dén grad lovligt at sammenligne priser mellem butikker - men det skal selvfølgelig være korrekte priser.

Du kan eksempelvis se Rema 1000, som mange steder har et stort banner hængende på deres mur hvor de sammenligner dem selv med andre discount-butikker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuldt ud lovligt, at sammenligne priser, så længe det er samme vare eller type af vare, og når sammenligningen sker objektivt og fair. Og Pricerunner og lignende portaler sammenligner typisk priser fra de butikker, som de samabejder med. Her får Pricerunner et cut for hvert salg de generere via affiliate marketing

Hvis du påtænker at lave en prissammenligningsside, er det måske en god ide, at læse op på retningslinjerne fra Forbrugerombudsmanden

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/priser/sammenligning-af-priser/ 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)