Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af C5 version 4,0

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med at jeg startede for mig selv forrige år, anskaffede jeg mig økonomistyringssystemet C5 version 4.0 hos Conzern i Glostrup.

Softwaren har ellers kørt upåklageligt, men da jeg skulle danne primoposter for 08 stemte åbningsbalancen ikke. Jeg henvendte mig derfor til leverandøren, nu Norriq, som oplyste mig om at der var en fejl i softwaren. Denne fejl skulle rettes manuelt af Norriq og det var noget jeg selv skulle betale. Efterfølgende har jeg fået en faktura for konsulentassistance på 5,75 timer med et beløb på ca. kr. 7000 fra Norriq. Kan det være rigtigt at man selv skal betale for en oprindelig fejl i softwaren? Er der andre der har haft samme oplevelse?

Med venlig hilsen

LEA

 

     

 

 

 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Det korte svar er, ja!! Smile beklager.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

  Både ja og nej... Geeked

Du skal normalt ikke betale for en opdatering som retter fejlen (f.eks. en hotfix).

MEN, hvis du ikke selv kan udføre opdateringen og derfor har brug for ekstern konsulent-bistand, så skal du selvfølgelig betale for den tid som der bliver brugt på at udføre opdateringen. Der er nogle få tilfælde, hvor software-producenterne har deres egne konsulenter eller har tilknyttet eksterne konsulenter og man ikke skal betale for at de installerer opdateringer og lignende. Men i disse tilfælde er software-licensen ofte bundet sammen med en vedligeholdelses/service-aftale. Det er typisk større database-løsninger som har denne type aftaler med konsulent-bistand inkluderet i den faste pris man betaler for selve licensen.

/Jesper

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lea

Det overstående bekræftes, der er kun en til at betale gildet og det er kunden.

Men kan diskutere om det er den rigtige timepris du betaler, nu er jeg selv freelancer på dette område og ved at priserne kan være lavere.

 /Bo

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

lea:
Kan det være rigtigt at man selv skal betale for en oprindelig fejl i softwaren?
Med langt de fleste systemer skal du selv betale, når du selv har systemet kørende.

Med de webbaserede tjenester kan det være anderledes.

Hvis du havde kørt SALDI på vores betalingswebtjeneste, så var fejlen og følgefejlene i regnskabet blevet rettet vederlagsfrit.

Hvis du selv havde kørt SALDI uden supportabonnement på egen server, så ville selve fejlen også været blevet rettet - men du skulle selv hente og indlæse fejlrettelsen. Fejlrettelsen vil i langt de fleste tilfælde også rette følgefejl (det har de gjort hidtil) - ellers er det beskrevet i dokumentationen til fejlrettelsen, hvordan du får rettet dit regnskab til, så det er korrekt efterfølgende.

Hvis man ikke selv kan implementere fejlrettelsen og rette følgefejlene efter den medfølgende vejledning, så vil det selvfølgelig kræve assistance fra en supporter. Priserne for SALDI-konsulentassistance er DKK 850 per time, så prisen er lidt højere for den assistance, du har fået.

Konvertering af data fra C5 til SALDI vil typisk kunne holdes inden for de to timers assistance, som er inkluderet i abonnementet for betalingswebtjenesten, som i øjeblikket er DKK 125 per måned (stiger når SALDI 2.0 frigives senere i denne måned).

PS. For næsten samme pris (DKK 6.800) kunne du have fået to års SALDI med fire brugere, fri hotline og fem timers kom-i-gang-assistance.

De herligste hilsner

Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej LEA!

Vi har den samme oplevelse - vi skulle have rettet en faktura med FI koder og fik en regning på 6 timer a 975! = 5850,- + moms + diverse.

Deres priser og kvalitet har vi aldrig været tilfreds med, selv om vi er reference kunde hos dem.

mvh

Hansen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)