Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommissionsvarer ikke afhentet - hvad skal vi gøre?

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Arne:

Jeg glæder mig til at se en dom på, at nævnte vilkår i et erhvervsforhold bliver sat til side efter aftalelovens § 36, på et område hvor reglerne i det væsentligste er deklaratoriske. Jeg bemærker, at der ikke findes dompraksis herpå, så det skulle da være lidt af en udvikling. 

Jeg ved ikke om jeg decideret glæder mig, men lige præcis det nævnte vilkår; nej det er ikke sikkert vi nogensinde ser det.

 

Men mon ikke også der en grund til, at der ikke findes nogen domspraksis herpå? To ligeværdige forretningsdrivende kender jo til kutymer og sædvaner, både indenfor og udenfor selve aftaleforholdet, så derfor kommer erstatningsspørgsmålet slet ikke til at omhandle det hvad vi snakker om i den konkrete tråd.

 

Så i stedet for at sige du er uenig i påstanden jeg skriver, kunne du måske anføre at der kan findes enkelte situationer/eksempler hvor det ikke er gældende. Nu risikerer du at kvæle essensen i det trådstarter spørger med en (sorry to say) ligegyldig detalje.

For trådstarter er min påstand stadig gældende, helt uden modificering. Hvis du er uenig stadigvæk, så har du bolden.   

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)