Hejsa Historien: Jeg har i en lang tid haft et medlemskab af et mailflow (med noget indhold), men det er nu ophørt, da der ikke er mere nyt indhold. Jeg blev ved en fejl trukket et beløb for medlemskab og fik pengene tilbage. Der sker så endnu en fejl, men denne gang bliver beløbet trukket 2 gange. Jeg har anvendt min egen private konto til dette medlemskab. Det første beløb blev også overført tilbage til min private konto. Problemet: De to beløb er nu af en eller anden årsag blevet ført tilbage til mig, men på den konto, som er tilknyttet min virksomhed. Dette var ikke meningen. Hvordan håndterer jeg dette? Jeg har jo i forvejen betalt SKAT af beløbet, da jeg har betalt fra min private konto. Jeg har heller ikke modtaget noget dokumentation (til bogføring) for de 2 beløb, da det ikke var meningen det skulle havne på min virksomhedskonto. |
Hvordan kendte de din virksomhedskonto nr til tilbageførslen? Det afgørende er ikke alene hvad du har betalt fra men - hvem du havde aftalen med - dit firma - eller dig privat alene. De betaler tilbage til den de havde aftalen med normalt - og ser ofte slet ikke hvilken anden konto du evt har betalt via
Det kunne så være at du havde lavet beløbet som udlæg fra privat og så er det jo det du skulle bogføre og så nu få pengene igen privat
vh John Hannover