Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret til sin egen hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

(Hvis jeg ikke har ramt den rigtige kategori, ville jeg være glad for et hint! ;) 

Hejsa i flinke aminoer

Jeg har i over 18 måneder gået og hygget/ bygget på en super god ide, jeg har "brainstormet" med mig selv.

Og alt hvad der dertil hører ang. min ide, jura osv.

Og nu er jeg snart klar til fase 2 og det er ang. at finde midler, hjælp til programmering, partnere der tror på projektet osv.

MEN. Jeg vil gerne sikre at det unikke DK hjemmeside-navn (som er ufattelig vigtig i dette tilfælde) som jo er det bedste.

hvad så med .NU. SE. COM osv. får jeg en slags ophavsret da jeg er den første til at oprette DK siden (har jo intet CVR nr endnu)

eller kan alle bare købe samme sidenavn med andre endelser*.?

*mine midler er pt. virkelig små, så jeg har ikke råd til at købe alle de andre endelser ud over DK. (lige nu)

men hvor skal man stoppe ?.er Dk,NU,SE.og COM nok.til at beskytte sit "navn"

og inden at folk måske vil skrive at jeg er en fattigrøv, der bare lige har fået en fiks ide, som 1000vis af andre

vil jeg bare sige, at de har helt ret, ja jeg er en fattigrøv. men jeg har en unik ide. som bare SKAL prøves af.

SÅ kort fortalt hvis jeg KUN køber en DK siden, kan andre så købe samme navn med .NU. og .COM osv. og få lov til at beholde dem.

og kopiere/efterligne (efter nogle måneder) det som jeg har brugt over 1½ år+ på eller skal jeg vente til at jeg kan købe

alle potentielle endelser. til jeg har råd. ( med fare for at det org.DK navn bliver købt) ?

undskyld det lange indlæg


og rigtig god pinse til jer alle.

mvh Think-Vision /Michael 

 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Hvis du udelukkende registrerer .dk domænet, så kan du ikke forhindre andre fra at registrere samme domæne med andre domæne endelser.

Du kan selvfølgelig altid klage over, at andre har registreret "dit domæne" med endelserne .se, .com osv, med medmindre du er et indarbejdet og/eller registreret varemærke, så vil du som hovedregel stå svagt i de forskellige "domæne domstole".

Vedr kopiering af din idé/hjemmeside, så er det ikke til at svare på om du vil kunne forhindre andre fra at kopiere den. Hvis vi blot ser på Danmark, så vil det kræve at din hjemmeside er af værkshøjde (nytænkende/nyskabende). Og det kræver at du anlægger sag mod den part som du mener har kopieret din idé/hjemmeside for at få bedømt hvorvidt din idé/hjemmeside er af værkshøjde (så vidt jeg har forstået).

Som du nok allerede har forstået, så vil det være langt billigere for dig at registrere et par af de mest oplagte domæne endelser fremfor at betale rettergangs omkostninger. Og tænk på at de ekstra domæneendelser ikke behøver webhotel, men klarer sig fine med f.eks. dns hvilket flere webhoteller tilbyder gratis (eneste udgift er registringen samt årlig udgift for at have de ekstra domæner registrerede).

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en typisk iværksætter "fejl" at bekymre sig om domænet. Det er  ikke der det går galt, hvis det går galt. (forøvrigt, som Sirene skriver kan du købe de domæner for meget få penge, da du ikke behøver noget hotel) 

Men helt ærligt: du skulle hellere bekymre dig for om der reelt er aftagere til dit produkt - hvis der er er, så er det fedt, og ja, så vil der vil komme konkurrenter, men det er er i virkeligheden et "luksus" problem, for så er der jo som udgangspunkt et godt koncept - det som mange iværksættere derimod oplever er, at pga forskellige faktorer, så er ideen/konceptet alligevel ikke så attraktiv hos det man troede var målgruppen. 

Så altså: brug energien på asap at få din side op at stå og få dit produkt ud til målgruppen, og se om det holder. Du vil som first mover givetvis kunne beholde en pæn del af kagen i lang tid, selv hvis der kommer konkurrenter - hvis altså din ide har appealBig Smile

Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar. jeg vender måske lige tilbage med lidt mere info, men igen, mange tak . mvh  Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bekymrer mig lidt på dine vegne, at du sidder med udviklingsopgaven helt alene.

Jeg tror, du skal finde dig en fortrolig sparringspartner, som kan stille irriterende spørgsmål og bidrage med andre genialiteter end dem, du selv har opdaget.

Hvis din idé er god, får du konkurrence, og din idé kan SAGTENS ligge på et hvilket som helst domæne - også selvom du ikke lige tror på det lige nu :-)

God vind

Hans

Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret hans. 

Jeg har en god ide. ( som jeg næsten ikke tør at røbe til nogen, da det gælder om at komme først) .(og det kræver nogle måneders forberedelse) 

men jeg mangler "midler" og viden ect.

Min ide kræver at, jeg kan få nogle til at investere/tro på det. 

og så skal der udvikles en app. og hjemmeside. som jeg ikke selv kan lave, så  der skal tages konkakt til firmaer der beskæftiger sig med. den slags software

opfind.nu er en offentlig hjemmeside hvor folk har tavshedspligt.!! 

så det var måske en mulighed. ??

ps. grunden til at jeg skrev mht. hjemmeside-navnet, er at den siger ALT.(om min ide)  så køber jeg kun DK. og NU. ja så bliver .com. osv. taget med det samme.

(er jeg næsten sikker på) men jeg er måske bare lidt paranoid ;) 

de bedste hilsner Michael 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke at du er parnoid. Jeg har selv valgt at registrere et antal domæner eftersom jeg ikke gider bruge tid i retten. Og jeg kan godt forstå vigtigheden i et godt domæne.

Hvis din ide f.eks var at opkøbe guld fra privatpersoner og du har registreret vi-køber-dit-guld.dk ja så vil det give god mening også at registrere bl.a. vikøberditguld.dk, vikøberditguld.nu, vikøberditguld.com eftersom generiske firmanavne/domæner kan være svære at beskytte som varemærke.

Og jeg har i løbet af de sidste 7 år set flere konkurrenter som har lagt sig tæt på mit primære domænenavn, og jeg er sikker på at de havde lagt sig endnu tættere på hvis ikke jeg allerede have taget domænerne.

Så få noget tid at underskrive en nda som vil investere i dit projekt, reserved de ekstra domæner og kom så ud over stepperne....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)