Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 samarbejdspartnere - 3 CVR numre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle I kloge og vise Amino folk

Min veninde og jeg er på vej ud i at slå pjalterne sammen under samme tag, dog med hver vores type behandlinger, men fælles produkt salg.

Det helt store spørgsmål er hvilken virksomhedsform der er mest passende når vi ønsker at dele/køre produktsalg sammen, men hver især selv indkassere for de behandlinger vi udfører samt selv afholde udgifter til indkøb af produkter der bruges i forbindelse med disse behandlinger? Lokalet vi skal bruge er min venindes og ligger på hendes private grund. Hun ønsker ingen leje fra mig, men jeg vil selvfølgelig gerne betale til udgifterne.

Nogle gode råd? Og kan vi have hver vores enkeltmandsvirksomhed og evt en I/S til det fælles?

På forhånd tak for jeres tid.

Dbh Malou
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja i KAN have to enkeltmands og et I/S men alt koster jo regnskab, bankkonti og - med I/S personlig SOLIDARISK hæftelse. Overvej om ikke det produktsalg kan deles bedre så f.eks det HUN fysisk sælger ligger i hendes virksomhed og det DU fysisk sælger, i din. Lageransvar må den ene så tage men med en samarbejdsaftale og aftale om at den anden så køber til indkøbspris eller +x% for at dække den ansvarshavendes arbejde lidt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

John har helt ret. Mit bedste bud ville dog være, at I har hver jeres emv til behandlingerne og så har et ApS til de fælles ting. Jeg vil gætte på, at der ikke er moms vedr. behandlingerne, så derfor kan I samle køb og salg og momsregnskab i ApS'et. I kan eventuelt overveje lægge det hele i ApS'et og så udbetale løn til hver enkelt.

I/S er sjældent en god idé, for så bliver man nærmest forlovet med hinanden og, som John skriver, så hæfter man for hinandens gæld.

Til syvende og sidst er det bedste råd dog afhængig af, hvilke udfordringer, der skal løses. Hvis vi taler om den simplest mulige håndtering, regnskabsmæssigt, vil det efter min mening være oplagt, at din veninde kører både hendes eget og produktsalget. Efter en vis periode, f.eks. hvert kvartal eller hvert år, afregnes dette salg så med dig.

Hvis vi taler om deling af ejerskab af produktlager, kundeliste osv, er det oplagt med et ApS -og her anbefaler jeg altid en fordeling på 49/51, hvilket jo undgår at I begge to har vetoret.

Held og lykke med projektet og giv et praj, hvis jeg skal hjælpe med noget ifm opstarten. Jeg har flere ting på hjerte, men de afhænger af de faktisk omstændigheder - og det sædvanlige råd: Grib fat i en revisor, inden I fører noget ud i livet. Det kan erfaringsmæssigt godt svare sig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)