Hvor tydeligt skal man forklare på ens shop at man handler B2B?
Jeg har en shop uden returret fordi det er til institutioner, og for denne type produkt giver det god mening at der ikke er returret - så langt så godt.
MEN jeg har lagt mærke til at en del ansatte på de institutioner som produktet er tiltænkt PRIVAT - bestiller produktet, angiveligt for at prøve det af - eller fordi de ved at de kan få deres udlæg refunderet af arbejdspladsen.
Den slags handler er i min interesse- og det er gået godt hidtil men hvad gør jeg hvis sådan en kunde vil have sine penge retur?
Hvilke forpligtelser har jeg til på webshoppen at angive hvem målgruppen er?
Ingen tvivl om at du i alle fald skal have det tydeligt OG en rubrik hvor de krydser af, at de handler B2B uden 14 dgs returret - Kn du ikke bare kræve CVR angiveett og med api checke på cvr.dk?
Venlig hilsen John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vælger du at sælge til private, som jeg fornemmer du gerne vil, er du underlagt de regler der gælder for forbruger køb, ergo vil du skulle yde returret samt reklamationsret på produkterne.
Den slags handler er i min interesse- og det er gået godt hidtil men hvad gør jeg hvis sådan en kunde vil have sine penge retur?
hups så først nu det er i din interesse - Jamen så giver du dem returret 100% sikkert. Det er din pligt at have sikreret dig mod at sælge til dem via CVR check - der er ingen tekst der i sig selv kan gå imod returret forbrugermæssigt - så du vil helt sikkert hænge på returret mm til forbrugere du sælger til DU skal sikre dig det er CVR for at undgå det
vh John hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ok tak for brugbare svar allesammen, men så vil jeg så gøre som I siger.
Jeg har fundet ud af at mange skoler, børnehaver, fritidsinstitutioner, har en mgt. flad ledelsesstruktur og mange medarbejdergrupper har tilsyneladende en aftale om at de kan få refunderet køb af kontoret, så længe det er "rimelige" anskaffelser, så det er jo reelt et køb på institutionens vegne, om ikke formelt det er, men det må jeg jo leve med. :-)
ok tak for brugbare svar allesammen, men så vil jeg så gøre som I siger.
Jeg har fundet ud af at mange skoler, børnehaver, fritidsinstitutioner, har en mgt. flad ledelsesstruktur og mange medarbejdergrupper har tilsyneladende en aftale om at de kan få refunderet køb af kontoret, så længe det er "rimelige" anskaffelser, så det er jo reelt et køb på institutionens vegne, om ikke formelt det er, men det må jeg jo leve med. :-)
utroligt det lyder som institutionerne driver skatte og momssvindel
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er vist ikke helt fint i kanten. Som udgangspunkt skal alle regninger til offentlige institutioner gå via EAN. Så det er ikke OK, det du er ude for. Og skulle du have solgt B2C til en af medarbejderne hænger du på reklamation, garanti osv.